اصفهان- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به فعالیت بیش از ۱۷۰ منطقه بوم‌گردی در استان گفت: ۹۹ درصد از این مناطق با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده‌اند.

بیش از ۱۷۰ منطقه بوم‌گردی در استان اصفهان فعالیت می کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از محسن یارمحمدیان با اشاره به وضعیت بوم‌گردی در استان اظهار داشت: استان اصفهان در مورد اقامتگاه‌های بوم گردی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده و با افزایش مجوزها و بهره برداری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی این تعداد افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان ۱۵۵ اقامتگاه بود، افزود: از ابتدای سال تا کنون حدود ۱۵ اقامتگاه به ظرفیت‌های بوم‌گردی استان اضافه شده است و در حال حاضر حدود ۱۷۰ اقامتگاه در مناطق مختلف استان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه ۹۹ درصد اقامتگاه‌های بوم‌گردی توسط بخش خصوصی احداث می‌شود، گفت: میراث فرهنگی در راستای حمایت از این سرمایه‌گذاران از طریق صندوق کارآفرین امید به این افراد وام می‌دهد که البته سال جدید هنوز این وام اعطا نشده است.

وی با اشاره به تغییر کاربردی ابنیه تاریخی تحت پوشش میراث فرهنگی به مراکز بوم‌گردی یا رستوران گفت: اکثر خانه‌های تاریخی که تغییر کاربری می‌دهند ثبت میراث فرهنگی و دارای مالک خصوصی هستند و میراث فرهنگی برای تغییر کابردی آنها، با قید شروط و استانداردهای میراثی مجوز می‌دهد.

یارمحمدیان اضافه کرد: تغییرکابردی و مرمت در ابنیه تاریخی میراثی که در دست مالکان خصوصی است باید با مجوز میراث فرهنگی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.