اصفهان- اجرای طرح همیان مولا و برپایی سفره های افطاری در شب های ماه مبارک رمضان مددجویان میهمان سفره بی ریای خیران کمیته امداد می کند.

سفره افطار نیازمندان به همت خیران رنگین شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان؛ مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه تاکنون ۳۵۰ میلیون تومان در قالب وجه  نقد و کالا، جهت برگزاری مراسم افطاری به کمیته امداد اهداشده اظهار کرد: یکی از سنت‌های حسنه که در ماه مبارک رمضان در بین مؤمنان رواج دارد، آیین معنوی افطاری دادن به‌خصوص به ایتام نیازمند است که موجب انس و الفت، انفاق و ترویج خوبی‌ها و ایجاد شادی و طراوت روزه‌داران در هنگام افطار می‌شود.

حمیدرضا شیران از اجرای طرح همیان مولا در قالب توشه برکت از یکم تا ۲۴ ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: ۸۸ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده در شب های  ماه مبارک رمضان مددجویان مهمان سفره  افطار کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: در این طرح خیران و مردم نوع‌دوست استان می‌توانند با قرار دادن مواد غذایی شامل برنج، حبوبات، ماکارونی، گوشت و ... در کیسه‌های همیان مولا و تحویل آن به کمیته امداد با این نهاد در خدمت‌رسانی به محرومان و مددجویان مشارکت کنند.

وی در ادامه از شهروندان خیر خواست در صورت تمایل با پرداخت وجه نقد و کالا یا هماهنگی با رستوران ها و مراکز طبخ غذا در تهیه یک پرس غذای گرم، برای نیازمندان روزه‌دار با آن‌ها سهیم باشند.

شیران از جمع آوری  ۳ میلیارد و ۸۵۵ میلیون تومان در قالب طرح اطعام و افطاری در سال ۹۵ خبر داد و گفت: سال گذشته به ۹۲ هزار ۴۱۸ مددجو اطعام و افطاری داده شد و بیش از ۶۳ هزار ۷۳۱ سبد کالا در قالب طرح همیان مولا جمع‌آوری و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان گفت: هم‌نشینی با فقرا در طرح  مفتاح الجنه، جمع‌آوری کمک برای آزادی زندانیان آبرومند، جمع‌آوری زکات فطریِه و کفاره، از دیگر برنامه‌های  این نهاد در ماه مبارک رمضان است.

شیران با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف مشارکتی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد: توسعه فرهنگ خیر و احسان و تحقق برنامه‌هایی از قبیل طرح اکرام ایتام، محسنین (حمایت از فرزندان نیازمند غیر یتیم)، اطعام و افطار نیازمندان، همیان مولا (مشارکت در تهیه ارزاق موردنیاز محرومان)، مفتاح الجنه و فطریه و کفاره ازجمله طرح‌های مشارکتی این نهاد است که با ایجاد روحیه همکاری و تعاون، مشارکت و همراهی مردم خیر و نیکوکار استان را به‌منظور رفع مشکلات معیشتی مددجویان فراهم می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.