بجنورد- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی از دریافت هزینه ۲۷۵۰۰ تومانی برای صدور کارت ملی هوشمند در دفاتر پستی از متقاضیان خبر داد.

۲۷۵۰۰ تومان برای صدور کارت ملی هوشمند از متقاضیان اخذ می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، علی زاهدی نیا مدت اعتبار کارت ملی قدیمی را تا پایان سال ۹۶ اعلام کرد و گفت: افراد متقاضی می توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه عکس دار، کدپستی، آدرس محل سکونت و شماره تلفن ثابت به اداره ثبت احوال، دفاتر پستی و پیشخوان خدمات دولت در استان مراجعه کرده و نسبت به تعویض کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در همه دفاتر ثبت نام، واحد عکس برداری مستقر است، پیشنهاد می شود متقاضیان با آمادگی کامل مراجعه فرمایند.

زاهدی نیا واجدین شرایط برای دریافت کارت هوشمند را کلیه اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکس دار هستند و تاکنون کارت شناسائی ملی یا کارت هوشمند ملی دریافت نکرده اند و کسانی که کارت شناسایی ملی خود را مفقود کرده و یا یکی از اقلام اطلاعاتی مندرج بر روی کارت شناسایی ملی خود را تغییر داده اند از قبیل (نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، نام پدر) نام برد.

وی با اشاره به هزینه صدور کارت ملی هوشمند اظهار کرد: این هزینه مطابق تعرفه دولتی مبلغ ۲۰ هزار تومان است که در زمان پیش ثبت نام روی پورتال مربوطه بصورت الکترونیکی دریافت می شود.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی همچنین هزینه تکمیل مراحل درخواست کارت در دفاتر پستی خدمات دولت، حداکثر مبلغ ۷۵۰۰ تومان در خراسان شمالی اعلام کرد و گفت: چنانچه تحویل کارت هم توسط دفاتر مذکور انجام پذیرد مبلغ ۲ هزار تومان جداگانه دریافت می شود.

وی تصریح کرد: تکمیل فرم درخواست یا تحویل کارت در ادارات ثبت احوال استان بدون اخذ هزینه مذکور خواهد بود.

زاهدی نیا در خصوص مدت زمان صدور کارت ملی هوشمند گفت: مدت صدور این کارت ۲۰ تا ۳۰ روز به طول می انجامد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کاربردهای کارت ملی هوشمند علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم می کند تا افراد به شیوه ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند. کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می تواند موجب توزیع عادلانه فرصت ها، کاهش بسیاری از هزینه های دولت، مردم و بنگاه ها شود. این امور می تواند نقش به سزایی در پویایی اقتصادی داشته باشد.

وی دیگر کاربردهای کارت ملی هوشمند را امضای دیجیتال، اقلام هویتی و ویژگی بیومتریکی صاحب کارت که شامل عکس و اثر انگشت است و به صورت الکترونیکی در کارت وی ذخیره می شود معرفی کرد و همچنین این کارت را به عنوان کلید ورودی مناسب برای کاربردهایی همچون هدفمند کردن یارانه ها، سلامت الکترونیکی و کاربردهای انتخابات و سایر خدمات شهروندی که با هماهنگی نهادهای ذیربط می تواند قابل استفاده باشد دانست.

لازم به ذکر است تا پایان سال ۹۵ در استان خراسان شمالی برای ۳۲۳ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۵ سال استان کارت هوشمند ملی صادر شده است که قریب ۵۱ درصد جمعیت مذکور را شامل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.