مشهد- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری که با محوریت موضوع ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ برگزار شد، گفت: موضوع ثبت‌نام یکی از دغدغه‌های جدی همه خانواده‌ها است. وی افزود: پیام ما به اولیا این است که در این مورد نگرانی نداشته باشند.

پرداخت وجه در زمان ثبت‌نام مدارس دولتی اجباری نیست

حسین پورحسین: علیرضا کاظمی افزود: تمام تلاش ما این است که امسال ثبت‌نامی روان و آسان با رویکرد «نزدیک‌ترین مدرسه بهترین مدرسه است» داشته باشیم.

وی گفت: در هر اداره یک ستاد تشکیل شده و محدوده بندی مدارس در این ستاد مشخص شده است. تنها پولی که دانش‌آموز باید پرداخت کند پول کتاب و بیمه است. بقیه وجوهی که اولیا و دانش‌آموزان پرداخت می‌کنند بابت خدماتی از جمله سرویس و فوق برنامه است که اصلاً اجباری نیست و توصیه ما به مدیران این است که هیچ وجهی از دانش‌آموزان دریافت نشود و اگر مدیری خلاف این عمل کند با او برخورد می‌شود.

۹۰۷ شکایت

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آمار شکایاتی که سال گذشته داشتیم ۹۰۷ شکایت بود که به نظر می‌رسد عددی که داریم نسبت به حجم ثبت‌نام خیلی کم است و کمتر از نیم درصد ثبت‌نام است.

وی افزود: شکایات مردمی به چهار روش حضوری، کتبی، تلفنی و سامانه‌ای دریافت و رسیدگی می‌شود که تیم‌های نظارتی در این زمینه پیش‌بینی شده است و هدف ما این است که کمترین مشکل را داشته باشیم.

وی در پاسخ به خبرنگار قدس یکی از چالش‌های ثبت‌نام سال گذشته را مدارس هیئت امنایی عنوان کرد و افزود: هیچ مدرسه هیئت امنایی حق دریافت پول از اولیا را ندارد و مدرسه هیئت امنایی مثل بقیه مدارس بابت خدماتی که ارائه می‌دهند می‌توانند بعد از جلسه انجمن اولیا از والدین داوطلبانه بنا به استفاده از خدمات پول دریافت کنند. بیشترین شکایات سال گذشته از این مدارس بود که امیدواریم امسال این مشکل حل شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان نیز در این نشست با اشاره به موضوع تهیه و توزیع کتب درسی گفت: سفارش کتب درسی دانش‌آموزان براساس اطلاعات موجود در سامانه «سناد» می‌باشد و ضرورت دارد مدارس نسبت به، به روز رسانی و ثبت آخرین وضعیت اطلاعات شناسنامه‌ای و تحصیلی دانش‌آموزان در این سامانه اقدام نمایند.

آخرین خبرها از شهریه مدارس شاهد و غیردولتی

معاون هماهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست خبری گفت: ثبت‌نام مدارس شاهد در مقطع ابتدایی از اول خرداد آغاز و تا ۱۵ خرداد ادامه دارد و متوسطه اول و دوم نیز اول تا ۱۵ تیرماه ثبت‌نام این مدارس انجام می‌شود و در صورت پذیرش به خانواده پیامک ارسال می‌شود.

شادکام رشد شهریه مدارس شاهد برای سال تحصیلی آینده را ۱۰ درصد عنوان کرد و گفت: امتیاز فرزندان ایثارگران دو برابر شده و فرزندان مدافعین حرم به ازای هر ماه حضور از ۳۰ امتیاز برخوردار می‌شوند و فرزندان جانبازان متوفی نیز حداکثر یک فرزند از شهریه معاف می‌باشند و فرزندان شهدای مدافع حرم نیز ثبت‌نام شده و حداکثر مساعدت در این مورد صورت می‌گیرد.

شادکام افزود: تعیین شهریه مدارس غیردولتی براساس شاخص‌های مختلفی از جمله ارزش منطقه‌ای، تعداد مربیان و مشاوران و سایر موارد صورت می‌گیرد و در این مورد نگاه عدالت محور را در دستورکار داریم و در حال حاضر میزان شهریه در شورای نظارت بر مدارس غیردولتی تصویب شده و در هفته‌های آینده ابلاغ خواهد شد.

شادکام در مورد سرویس مدارس گفت: اولیا تا قطعی شدن شهریه سرویس مدارس می‌توانند با پرداخت ۴۰ درصد هزینه سال گذشته ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و استفاده از راننده خانم در مقطع دوم متوسطه دختران الزامی می‌باشد.

وی افزود: مدارس هیئت امنایی در هنگام ثبت‌نام حق دریافت هیچ گونه وجهی بابت ثبت‌نام ندارند.

کلیدری رئیس اداره ارزیابی عملکرد و بازرسی آموزش و پرورش استان نیز در این نشست خبری گفت: لباس فرم اختیاری است و با توجه به رویکرد مدارس و خانواده‌ها و جهت رفع مشکلات و معضلات مربوط به لباس فرم کارگروهی در اداره کل شکل گرفت و با همکاری اتحادیه صنفی تولیدکنندگان پوشاک موضوع کیفیت افزایی لباس فرم و نظارت بر آن در شهر مشهد، گلبهار و چناران و... در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.