رشت- محفل انس باقرآن عصر سه شنبه باحضور فرماندهان و پرسنل مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا در مسجد حضرت ولیعصر (عج) مرکز نیروی دریایی ارتش در رشت برگزار شد.

محفل انس باقرآن در مرکز نیروی دریایی ارتش در رشت برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم محفل انس با قرآن در مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) مرکز نیروی دریایی با اشاره به آیه شریفه قرآن کریم درباره اهمیت قرآن و ماه مبارک رمضان در نزد خدا اظهار کرد: باید مردم توجه بیشتری به قرآن داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمد مظفری‌نژاد افزود: خداوند در آیه ۲۱ سوره مبارکه حشر می‌فرماید اگر این قرآن را بر کوه‌ها ناز می‌کردیم کوه‌ها در برابر عظمت قرآن سر تعظیم فرومی‌آوردند و تسلیم می‌شدند و به دلیل این عظمتی که قرآن دارد اما آن‌گونه که باید یاد نمی‌شود و بعضی از اثراتی که این قرآن باید به وجود بیاورد مشاهده نمی‌شود.

وی بابیان اینکه انسان باید سه مرحله را پشت سر بگذارد تا به خدا برسد گفت: نخستین مرحله تخلیه درون انسان از خباثت، رذالت‌ها، گناه، معصیت، کبر، خودپسندی، دروغ، نفاق و از ریا است زیرا دلی که از گناه پر باشد قرآن و حدیث در آن تأثیر ندارد.

مظفری‌نژاد تهویه دل از بدی برای قرار گرفتن نور الهی در قلوب مؤمنان را دومین مرحله رسیدن انسان به‌عنوان کرد و افزود: تهویه زمانی به وجود می‌آید که تخلیه انجام‌شده باشد و گناهان را از خود بیرون کرده باشیم.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مرحله سوم رسیدن انسان به خدا مرحله کمال است گفت: انسان پس از طی کردن دو مرحله تخلیه و تهویه به کمال رسیده و با چشم دل خدا را عبادت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه جامعه‌ای که به گناه آلوده باشد روی سعادت و خوشبختی را نمی‌بیند افزود: به جوان‌ها سفارش می‌کنم که قدر جوانی‌تان را بدانید قبل آنکه پیر شوید، جوان قلبی صاف و پاک دارد که هر چه بکارد در آینده درو می‌کند اگر یک جوان دنبال راه حق باشد این جوان می‌تواند هم در این دنیا و هم در آخرت صاحب سعادت و خوشبختی شود.

فرماندهی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت نیز با گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این مرکز یکی از مراکز راهبردی و منحصربه‌فرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارائه آموزش‌های دریایی است.

ناخدا یکم احمدرضا شهیدی بابیان اینکه مرکز نیروی دریایی رشت از مؤلفه‌های آموزش‌های نظامی، آموزش‌های علمی و اعتقادی و معنوی برخوردار است گفت: من به جرأت می‌توانم بگویم که آموزش‌های قرآنی، فرهنگی و دینی که از منویات مقام معظم رهبری و مورد تأکید فرماندهی محترم نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر حبیب‌الله سیاری است در اولویت این مرکز قرار دارد.

در مراسم محفل انس با قرآن نیروی دریایی رشت امیر دریادار حبیب‌الله سیاری نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.