زنجان- معاون علوم پزشکی زنجان از کنترل تمامی گوشت‌ها در کشتارگاه‌ها خبر داد و گفت: بیماری تب کنگو در زنجان مشاهده نشده است.

بیماری تب کنگو در زنجان مشاهده نشده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا صائینی در مورد بیماری تب کریمه کنگو اظهار داشت:  به اندازه کافی در سطح استان دارو و درمان این بیماری وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست.

وی با اشاره به انتشار نیافتن بیماری تب کنگو در استان زنجان افزود: در کل استان زنجان این بیماری وجود ندارد و هیچ گزارشی از این بیماری داده نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در رابطه پیشگیری این بیماری در سطح استان زنجان بیان کرد: تمام راه­‌های انتشار این بیماری کنترل شده است و اقدامات خوب و موثری برای پیشگیری ورود این بیماری به استان شده است.

وی با اشاره به راهکارهای پیشگیری این بیماری تصریح کرد: تمام گوشت­‌ها در کشتارگاه‌ها قبل از ارسال به مراکز فروش و قصابی­‌های مجوز دار و زیر نظر اداره دامپزشکی دوره پیش سرد ۲۴ ساعته را می­‌گذرانند.

صائینی گفت: دوره پیش سرد یعنی گوشت قبل از مصرف در دمای بین ۲ تا ۸ درجه در محل خاص نگهداری می­‌شود و سپس تحویل مراکز فروش می­‌شود.

وی هدف از انجام دوره پیش سرد را ازبین رفتن ویروس­‌ها خواند و افزود: دوره پیش سرد سبب کشته شدن تمام ویروس‌های مربوط به این بیماری در گوشت میشود  و چرخه انتقال آن به انسان­‌ها را از بین می­‌برد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان به دیگر راه­‌های انتقال این بیماری اشاره کرد و  گفت: یکی از روش­‌های انتشار آن کنه‌­ای به اسم هیولاما است و این کنه ممکن است در محل نگهداری دام­‌ها وجود داشته باشد و دامداران با بهسازی محل دام می­‌توان جمعیت کنه­‌ها را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه در کشتارگاه­‌ها تمام اصول بهداشتی باید از سوی ذابحان دام رعایت شود، تاکید کرد: تمام ذابحان باید لباس­‌های حفاظت‌دار فردی مناسبی اعم از دستکش، چکمه، عینک مخصوص  بپوشند تا سبب انتشار این بیماری نشود.

صائینی با اشاره به شایعه ورود بیماری وبا به استان گفت: بیماری وبا وارد استان نشده و این استان عاری از این بیماری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.