بجنورد- ۳ قطعه ۴ کیلومتری در دست ساخت در پروژه محور ارتباطی چهار بانده بجنورد به گلستان، به زودی تکمیل و زیر بار ترافیکی می رود.

۱۲ کیلومتر دیگر از پروژه بجنورد به گلستان زیر بار ترافیکی می رود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: تلاش بر این است که این قطعات تا اوایل تابستان امسال و پیش از اوج گیری مسافرت های سالانه، تکمیل و بهره برداری شود.

محمدحسین علی نیا در نخستین نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه های استان خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۵ کیلومتر از این محور زیر بار ترافیکی رفته است که مقرر بود با حضور دکتر روحانی به شکل رسمی بهره برداری شود اما به دلیل فشردگی برنامه های کاری رئیس جمهوری میسر نشد.

وی ابراز امیدواری کرد که این پروژه به همراه شمار دیگری از طرح های آماده بهره برداری در استان در آینده نزدیک با حضور دکتر روحانی افتتاح شود.

وی با تأکید بر این که پیمانکاران باید برای برطرف کردن نواقص مورد اشاره کارشناسان مطابق تعهدات و قراردادهای موجود به سرعت وارد عمل شوند، تصریح کرد: آماده سازی مسیرهای اصلی ارتباطی استان برای عبور و مرور بی خطر ناوگان خودرویی، به ویژه با توجه به افزایش تردد مسافران و زائران در ۳ ماه پیش رو حائز اهمیت است و این موضوع باید تا اول تیرماه ساماندهی شود و همه دستگاه های مسئول، آمادگی و تمهیدات لازم را کسب کنند.

فرمانده پلیس راه خراسان شمالی نیز در این نشست، از راه اندازی سامانه جامع پایش و نظارت هوشمند ناوگان حمل و نقل جاده ای در استان خبر داد و گفت: از این پس، تردد ناوگان اتوبوسی در مسیر تهران-مشهد و تخلفات احتمالی رانندگان آن ها در اتوبوس ها به شکل برخط (آنلاین) پایش و نظارت می شود که نقش موثری در جلوگیری از وقوع تخلفات حادثه ساز ایفا خواهد کرد.

به گفته سرهنگ حسین زاده این تجهیزات شامل یک دوربین برای ثبت حرکات راننده اتوبوس و تجهیزاتی مشابه جعبه سیاه برای ذخیره و ارسال داده های لازم به پاسگاه های مسیر و سازمان راهداری با استفاده از ابزار GPS و شبکه ارتباطی یکی از اپراتورهای همراه است و بدین ترتیب، به توقف اتوبوس ها در پاسگاه های بین جاده ای برای ثبت ساعت نیازی نیست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.