قزوین- معاون وزیر صنعت گفت: در سال جاری با رونق تولید بیش از ۳۴۰۰ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی کشور افتتاح شده و به بهره برداری می رسد.

نوسازی واحدهای تولیدی در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی/ ۳۴۰۰ طرح در شهرک های صنعتی کشور بهره برداری می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی یزدانی در حاشیه بازدید از شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین به خبرنگاران گفت: نسبت واحدهای تعطیل شده به واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی کشور از  درصد۲۰ به ۱۴ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه امسال پیش بینی می شود سه هزار و ۴۰۰ طرح صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری برسد یادآورشد: در دولت یازدهم، نسبت به واحدهای تعطیل شده به واحدهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی کشور از ۲۰ درصد به ۱۴ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: کاهش تعداد واحدهای تعطیل شده در شهرک ها و نواحی صنعتی با وجود مشکلات پیش روی دولت، بیانگر تاثیر مطلوب برنامه های تعیین شده برای رشد و توسعه صنعت در کشور است.

وی اظهار کرد: تلاش می کنیم با بهره گیری از همه ظرفیت های کشور، تعداد واحدهای تعطیل و راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی را کاهش داده و میزان بهره وری در واحدها را نیز افزایش دهیم.

رشد ۴۷ درصدی سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی

وی در ادامه از رشد ۴۷ درصدی سرمایه‌گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی از ابتدای سال جاری تاکنون دانست و گفت: در سال گذشته نیز ۴ هزار و ۳۱ فقره قرارداد برای سرمایه‌گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور منعقد شد که به لحاظ تعداد نسبت به سال ۹۴، بیست درصد رشد داشت.

یزدانی با اشاره به برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور یادآورشد: در حوزه اقتصاد مقاومتی ۲۵ زیر پروژه تعریف شده که تکمیل زیرساخت های صنعتی مهمترین آن است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این رابطه به طور مستمر از شهرک ها و نواحی صنعتی کشور بازدید می کنیم تا مشکلات و موانع اجرای طرح های نیمه تمام از میان برداشته شده و برای تکمیل سریعتر طرح های صنعتی به ویژه با پیشرفت بالای ۶۰ درصد تصمیم گیری منطقی شود.

وی تصریح کرد: امسال همچنین پیش بینی می کنیم ۱۳۰ هزار شغل جدید در واحدهای تولیدی مربوط به شهرک ها و نواحی صنعتی کشور ایجاد شود که این کار در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نوسازی واحدهای تولیدی با حمایت مختلف از جمله کمک های اعتباری از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت است که آن را با جدیت دنبال می کنیم.

صادرات ۲ میلیارد دلاری واحدهای کوچک و متوسط

وی در ادامه گفت: سهم صادرات ۲ میلیارد دلاری واحدهای کوچک و متوسط در سال جاری از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت است و تلاش می کنیم با توانمندسازی بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط شاهد افزایش تولید و صادرات این واحدها باشیم.

یزدانی یادآور شد: میزان صادرات کالاهای تولید شده در بنگاه های کوچک و متوسط در سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود که امسال برای افزایش آن برنامه داریم.

وی، بهره وری در مصرف آب و بازخانی آب استحصالی از تصفیه خانه های صنعتی برای استفاده در واحدهای تولیدی را از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت دانست و اعلام کرد این کار امسال در اولویت خواهد بود.

برجام، دریچه جذب سرمایه گذاری خارجی

وی در ادامه با بیان دستاوردهای برجام در حوزه صنعت، گفت: برجام موجب تقویت سرمایه گذاری های خارجی در بخش صنعت شده و عقد قرارداد و تفاهم نامه برای جذب هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی که تاکنون پنج میلیارد دلار آن نهایی شده از دیگر آثار برجام است.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار کرد: ایجاد ارتباط و زمینه همکاری با کشورهای صنعتی اروپایی از دیگر فواید و دستاوردهای برجام است که آثار آن را در آینده بیشتر خواهیم دید.

وی از قزوین به عنوان استانی با ظرفیت های خوب صنعتی یاد کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون فعالیتهای خوبی در حوزه شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین رخ داده که از جمله آن باید به حل مشکل ۳۰ ساله پارک صنعتی لیا و ادغام آن با شهرک صنعتی لیا، رشد قابل توجه سرمایه گذاران و توسعه زیرساخت ها در نواحی و شهرک های این استان بودیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به تقاضای بالای سرمایه گذاران برای فعالیت در شهرک صنعتی کاسپین تلاش داریم تا ۳۰۰ هکتار از اراضی جنب این شهرک را برای ایجاد واحدهای تولیدی جدید اختصاص دهیم تا با این کار شاهد رونق هرچه بیشتر تولید و اشتغال در استان قزوین باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.