اصفهان- مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تاکید کرد: طبق طرح تفصیلی باید ۳۰۰ هکتار از زمین های ارتش به فضای سبز تبدیل شود که این موضوع مصوب شده است اما مشکلاتی وجود دارد که به راحتی امکان آزادسازی میسر نیست.

۳۰۰ هکتار از زمین های ارتش باید به فضای سبز تبدیل شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، «حمیدرضا فرهنگ» پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آزادسازی های زمین های متعلق به «ارتش» که در امتداد خیابان توحید قرار دارد، گفت: این زمین ها دارای مشکلاتی در نحوه آزادسازی است اما خوشبختانه در طرح تفصیلی آزادسازی این زمین ها قید شده است.

وی تصریح کرد: در صورت نهایی شدن توافقات با دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه اصفهان و ارتش، ادامه خیابان توحید در نیمه دوم سال جاری اجرایی می شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان به بودجه سال جاری این منطقه اشاره کرد و افزود:  در سال جاری ۲۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای منطقه ۵ پیش بینی شده است که ۵۳ درصد معادل ۱۲۰ میلیارد تومان آن سهم اعتبارات عمرانی منطقه است.

وی ادامه داد: بودجه عمرانی منطقه برای اجرای پروژه های شاخص و کوچک در قالب ۱۵۸ ردیف عمرانی هزینه می شود و درصدی از بودجه منطقه ۶ نیز به صورت متمرکز است که برای اجرای پروژه های شاخص در اختیار شهرداری مرکزی قرار می گیرد.

فرهنگ از جمله رسالت های شهرداری منطقه ۵ را احیاء محور های تاریخی دانست و از جمله آنها، احیا محور کلیسا را نام برد.

وی با بیان اینکه نوسازی خانه های تاریخی با تلاش سازمان نوسازی و بهسازی انجام می شود، اظهارکرد: احیاء این بافت ها را می توان احیا بافت های محلی نام گذاشت که برای محور کلیسا و سنگ تراش ها تا کنون ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.  

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری خودسرانه اجازه ای برای صدور جواز ارتفاع در بافت های تاریخی ندارد، گفت: برای جواز چنین موضوعی طرح تفصیلی معیار است و البته سازمان میراث هم در این مسئله باید نظر دهد.

وی به سرانه فضای سبز این منطقه اشاره و تصریح کرد: سرانه فضای سبز منطقه ۵، ۳۲ مترمتربع است که ۲۱ مترمربع آن در اختیار شهرداری است و مابقی شامل اراضی ارتش و دانشگاه اصفهان است.

فرهنگ به پروژه هایی که امروز به صورت رسمی به بهره برداری می رسد، اشاره کرد و گفت: پارکینگ محتشم کاشانی یکی از پروژه های شاخصی است که در زمینی به وسعت یک هزار و ۲۶۵ مترمربع و زیربنای ۸ هزار و ۶۰۰ متر در ۷ طبقه احداث می شود.

وی با بیان اینکه این پارکینگ ظرفیت پارک ۲۶۰ خودرو را دارد، اضافه کرد: در این پارکینگ که به صورت هوشمند احداث شده، ایستگاه دوچرخه نیز پیش بینی شده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان هزینه آزادسازی، اجرا و تجهیز این طرح را ۱۵میلیارد و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: احداث پارکینگ طبقاتی محتشم کاشانی در کاهش بار ترافیکی خیابان های شریعتی، حکیم نظامی و محتشم کاشانی تاثیر بسزایی دارد.

فرهنگ  افزود:  خیابان ۱۱ محرم نیز از دیگر طرح های شاخصی است که به منظور احیای بافت فرسوده و ایجاد دسترسی محلی به خیابان حسین آباد اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه این خیابان بر اساس خط بدنه طرح تفصیلی مصوب ساخته شد، توضیح داد: خیابان ۱۱ محرم به طول ۴ هزار و ۳۰۰ متر و عرض متغیر ۲۰ متر احداث شده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آزادسازی و اجرای خیابان ۱۱ محرم هزینه شده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان به ساماندهی پیاده روها و گذرهای تاریخی این منطقه اشاره کرد و گفت: پیاده روسازی خیابان های رودکی، وحید، ملت و بوستان ملت اجرایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.