مشهد- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به تقارن ماه رمضان با سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و باطل شدن روزه ، از امسال تا دو سال دیگر هیچ اعزام افرادی برای شرکت در مراسم ویژه آن روز در مرقد امام راحل از خراسان رضوی انجام نمی گیرد.

هیچ اعزامی برای شرکت در مراسم سالگرد رحلت امام از خراسان رضوی تا دوسال آینده صورت نمی گیرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد سلطانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به همین منظور و جبران خلاء برنامه اعزام گروه های مشتاق برای حضور در مرقد امام راحل، امسال به غنای برنامه های فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی ۲۲ کمیته ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزوده شده است.

وی اضافه کرد: ۱۵۵ عنوان برنامه با ۱۰ محور شامل سخنرانی، نمایشگاه، مسابقه، نشست های تخصصی، همایش های متعدد، چاپ و نشر محصولات فرهنگی، برنامه افطاری، برنامه آموزشی و تبلیغی توسط نهادهای مختلف فرهنگی، تبلیغی، اقتصادی و اجتماعی تدوین شده است.

وی اظهار کرد: اهداف برگزاری مراسم شامل احیای مبانی و اصول فکری حضرت امام خمینی (ره)، ترویج و تعمیق و توسعه اندیشه های امام راحل، تبیین شخصیت فکری و علمی امام راحل و زنده نگهداشتن یاد و خاطره قیام ۱۵ خرداد ماه است.

وی گفت: در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و مراسم سالگرد واقعه خونین ۱۵ خرداد در همه شهرستان های مشهد با محوریت مساجد، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه و در مشهد با محوریت حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

حجت الاسلام سلطانی با اشاره به سه برنامه اصلی و متمرکز در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در ساعت ۱۸ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی گفت: این مراسم روز شنبه از سوی نیروهای مسلح استان، روز یکشنبه از سوی نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان قدس و شورای عالی مدیریت حوزه خراسان با سخنرانی تولیت مسجد جمکران، روز دوشنبه از سوی استانداری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام ابوترابی عضو هیئات عالی حل اختلاف برگزار می شود.

وی اضافه کرد: همچنین در روز شنبه هفته آینده مراسم سالگرد ارتحال امام راحل در اتاق اصناف مشهد با سخنرانی حجت الاسلام کازرونی و همایش هیات رهروان روح الله فرزندان شاهد با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی در حسینیه رهروان روح الله برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در سه روز برگزاری مراسم مذکور روزانه به تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از مهمانان مراسم در افطار مهمان سفره حضرت رضا(ع) در حرم مطهر می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.