اراک- مدیر جهاد کشاورزی دلیجان گفت: شهرستان دلیجان با دارا بودن ۲۵۰ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی رتبه نخست تولید گل محمدی و گلاب در استان مرکزی را در اختیار دارد.

برداشت گل محمدی در شهرستان دلیجان آغاز شد

 به گزارش قدس انلاین به نقل از پیام دلیجان -عباس ارشدی مدیر جهاد کشاورزی دلیجان گفت: عملیات برداشت گل محمدی از اوایل خردادماه در شهرستان دلیجان آغاز شده است.

ارشدی با اشاره به اینکه ۲۵۰ هکتار از اراضی شهرستان دلیجان به کشت گل محمدی اختصاص دارد اظهار کرد: از این میزان کشت گل محمدی در دلیجان ۲۲۱ هکتار آن بارور و ۲۹ هکتار غیر بارور است.

وی، میانگین تولید گل محمدی از هر هکتار گلزار دلیجان را سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم بیان کرد و افزود: پیش بینی می شود ۷۰۷ تن گلبرگ از مزارع دلیجان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی دلیجان گفت: همچنین پیش بینی می شود ۳۰ لیتر اسانس و ۹۴۱ هزار لیتر گلاب در کارگاه های فراوری در دلیجان تولید شود.

وی اضافه کرد: بیشترین گلستان گل محمدی در دهستان جوشق روستای خاوه و مهدی آباد و دهستان هستیجان روستای هستیجان و قالهر قرار دارد.

ارشدی خاطرنشان کرد: نیاز کم به آب، کاشت گل در مناطق سنگلاخی، شیب دار، کوهپایه ای و اراضی فقیر و همچنین صادراتی بودن آن و اشتغالزایی خوب و مناسب از ویژگی های کاشت گل محمدی توسط کشاورزان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.