​ایلام- رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۷ عملیات امداد اورژانس هوایی در استان صورت گرفته است.

۱۷ امداد اورژانس هوایی در ایلام انجام گرفت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، علی دل پیشه با بیان اینکه استقرار بالگرد اورژانس هوایی در انتقال سریع بیماران و حادثه دیدگان، کمک شایانی به روند درمان در زمان حیاتی می کند، اظهارداشت: از ابتدای فروردین ماه امسال تا امروز تعداد ۱۷ مصدوم از مناطق مختلف استان با بالگرد هوایی فوریت پزشکی به مراکز درمانی منتقل شده اند.

وی با اشاره به اینکه این افراد شامل مصدومان جاده ای، مادر باردار و بیماران دچار سکته قلبی و مغزی بوده اند که از طریق بالگرد به مراکز درمانی منتقل شده اند، افزود: در یک حادثه تصادف موتورسیکلت در شهرستان بدره که باعث مصدومیت شدید یک نوجوان ۱۷ ساله شد که نیاز به پرواز بالگرد هوایی فوریت پزشکی استان را ضروری ساخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به انتقال مصدوم این حادثه در مدت ۴۰ دقیقه به بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بدنبال درخواست امداد هوایی جهت انتقال مصدوم، بلافاصله تیم اورژانس هوایی به سمت شهرستان بدره اعزام و مصدوم به مرکز درمانی امام خمینی (ره) ایلام تحویل داده شد.

وی ادامه داد: شدت تصادف به حدی بوده که تکه ای از استخوان فمور (ران) راکب موتورسیکلت جدا شده و با استفاده از تجهیزات استریل و ویژه نگهداری اعضاء بدن به همراه مصدوم به بیمارستان جهت ادامه مراحل درمان منتقل شد.

علی دل پیشه به تعداد عملیات های اورژانس هوایی بالگرد فوریت های پزشکی ایلام اشاره کرد و یادآور شد: با احتساب این مورد امداد هوایی، از آغاز سال ۹۶ تاکنون ۱۷ مورد امداد اورژانس هوایی به بیماران سکته های قلبی و مغزی، مادران باردار و مصدومان حوادث رانندگی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.