رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با انتقاد از احتمال بازگشت اجرای حکم اعدام در ترکیه، گفت که در صورت بروز چنین اتفاقی آنکارا قید پیوستن به اتحادیه اروپا را برای همیشه بزند.

خط و نشان اتحادیه اروپا برای دولتمردان ترکیه

به گزارش قدس آنلاین، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر ادامه یافتن مذاکرات با ترکیه بر سر پیوستن به اتحادیه اروپا گفت که بازگرداندن مجازات اعدام از سوی مقامات این کشور به طور حتم خط بطلانی بر تمامی مذاکرات خواهد بود.

یونکر روز گذشته با حضور در جمع دانشجویان شهر برلین و سخنرانی در خصوص آینده اروپا گفت: من معتقد نیستم که باید مذاکرات با ترکیه باید همین حالا متوقف شود.

وی همچنین در ادامه سخنان خود تاکید کرد که مقام های اروپایی باید تلاش کنند که ترکیه را متقاعد به پذیرش اصلاحات و حرکت به سمت اروپا به جای رو گرداندن از این قاره و ارزش های آن کنند.

یونکر در ادامه سخنان خود با اشاره به تصمیم رجب طیب اردوغان برای از سر گیری اجرای حکم اعدام در ترکیه در صورت موافقت پارلمان این کشور گفت: من به او (اردوغان) گفتم اگر بخواهی حکم اعدام را از سر بگیری، دیگر همه چیز تمام است.

گفتنی است اجرای مجازات اعدام از سال ۲۰۰۳ در ترکیه برچیده شده است. اما در پی شکل گیری کودتای سال گذشته این کشور، اردوغان از احتمال بازگرداندن حکم اعدام به کشورش در صورت پذیرش پارلمان ترکیه خبر داد.
 

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.