۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 535333

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی اوقات فراغت خبر داد.

راه‌اندازی سامانه الکترونیکی اوقات فراغت

به گزارش قدس آنلاین، مهدی علی اکبرزاده اظهار کرد: دانش‎آموزان پس از ۹ ماه تلاش در طول سال تحصیلی نیازمند برنامه‌ریزی مناسب جهت گذراندن اوقات فراغت در فصل تابستانی هستند، بنابراین فراهم کردن فضاهای تفریحی و با نشاط برای دانش آموزان از وظایف مسئولین است تا بتوانند حداکثر استفاده را از اوقات داشته باشند.

وی افزود: برنامه‌ریزی اوقات فراغت در تابستان ۹۶ براساس شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال انجام شده است و تلاش کردیم ضمن جذب حداکثری دانش آموزان در مراکز و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستان و با مساعدت سایر دستگاه‌های ذیربط، شعار هر دانش آموز یک مهارت را محقق سازیم.

علی اکبرزاده تصریح کرد: براساس اسناد بالادستی، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان جزو وظایف آموزش وپرورش است، بنابراین با استفاده از فضاهای درون سازمانی از جمله مدارس و هنرستان‌ها، مراکز دارالقرآن، کانون‌های فرهنگی تربیتی و کانون‌های فکری کودکان و نوجوانان، مراکز مربوط به سازمان دانش آموزی، اردوگاه‌های دانش آموزی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، پژوهش سراها، سالن‌های سینمایی دانش آموزی و مراکز فعال تشکل‌های دانش آموزی، مراکز و پایگاه‌های تابستانی فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگی وهنری اردوها و فضاهای پرورشی از راه‌اندازی سامانه اوقات فراغت برای اولین بارخبرداد و خاطرنشان کرد: سامانه اوقات فراغت در سال ۹۵ در ۶ استان اجرایی شد و پس از موفقیت، در سال ۹۶ در تمامی استان‌ها از آن استفاده خواهد شد.

وی زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی را اواخر خرداد ماه اعلام و اظهار کرد: ثبت نام در برنامه‌های اوقات فراغت از اواخر تابستان و از طریق سامانه الکترونیکی اوقات فراغت انجام خواهد شد و برای اولین بار اطلاعات کاملی از برنامه‌های اوقات فراغت، مربیان، سوابق فعالیت‌های دانش آموزی و فضاهای موجود پرورشی دراین سامانه قرار می‌گیرد تا والدین فرصت  انتخاب بیشتری داشته باشند.

علی اکبرزاده دستیابی آسان به اطلاعات آماری دانش آموزان را از ویژگی‌های سامانه الکترونیکی دانست و خاطرنشان کرد: امکان تهیه هر نوع گزارش با بازه مشخص زمانی در این سامانه وجود دارد و از آن می‌توان به عنوان یک بانک اطلاعات جامع استفاده کرد.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.