معاون درمان وزارت بهداشت، یکی از وجوه مهم تفاهم نامه نقشه درمان ایران ۱۴۰۴ را ایجاد و افزایش عدالت در دسترسی به خدمات با کیفیت درمانی بیان کرد.

احداث بیمارستان های محلی/ جزئیات نقشه درمان ایران ۱۴۰۴

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد آقاجانی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه نقشه درمان ایران ۱۴۰۴ که بین وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد شد، ضمن اشاره به تاکید سیاست های بلاغی سلامت از سوی مقام معظم رهبری و قانون برنامه ششم توسعه بر سطح بندی خدمات، گفت: یکی از سیاست های راهبردی حوزه سلامت، سطح بندی خدمات است که برای اجرایی شدن این سطح بندی ها از سال گذشته در وزارت بهداشت به همراه دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان برنامه و بودجه مطالعاتی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در راستای اجرایی شدن این سند امروز تفاهم نامه ای میان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه کشور امضا شد، افزود: براساس این تفاهم نامه مقرر شد تا سال ۱۴۰۴ میزان تخت های بستری در بیمارستان های بخش دولتی و غیر دولتی کشور به ۲.۳ تخت به ازای ۱۰۰۰ نفر جمعیت براساس تغییرات جمعیتی، بار بیماری و در مقایسه با سایر کشورهای هم تراز افزوده شود.

آقاجانی با تاکید بر اینکه در راستای این تفاهم نامه دولت متعهد می شود به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت، ۱.۵ تخت بستری دولتی همراه با جایگزینی تخت های فرسوده ایجاد کند، افزود: در سایر شهرستان های غیر از مراکز استان و شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت، یک تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت از سوی دولت افزوده می شود.

وی با بیان اینکه حداقل جمعیت شهرستان برای تاسیس بیمارستان ۵۰ هزار نفر و حداقل ۶۰ تخت برای یک بیمارستان در نظر گرفته شده است، افزود: در شهرهای بین ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر که بیمارستان ندارند یک بیمارستان محلی یا یک مرکز جامع فوریت های پزشکی که خدمات بهداشتی و درمانی اورژانس و درمان های سرپایی را ارائه می دهد، تاسیس می شود.

آقاجانی، یکی از وجوه مهم تفاهم نامه نقشه درمان ایران ۱۴۰۴ را ایجاد و افزایش عدالت در دسترسی به خدمات با کیفیت درمانی بیان کرد و گفت: این تفاهم نامه گام بلندی در راستای ترویج عدالت اجتماعی و افزایش دسترسی مناطق محروم به خدات درمانی مناسب است و موجب کاهش ۲۵ درصدی فاصله خدمات در بین استان ها و کاهش ۲۵ درصدی خدمات در درون هر استان می شود.

وی در پایان تاکید کرد: البته این بیمارستان ها می توانند توسط بخش دولتی و یا بخش غیردولتی تاسیس و اداره شوند اما پرداختی مردم معادل بخش دولتی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.