لاریجانی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در زمان حیات خود به ثروتمندان توصیه می‌کردند که در زمینه های تولیدی، سرمایه گذاری کنند، گفت: ایشان از سوی دیگر به مسئولان نیز توصیه می‌کردند تا فضای امن اقتصادی برای سرمایه گذاران ایجاد کنند. وی با بیان اینکه نیاز به اصلاحات اقتصادی داریم، افزود: در بودجه سال ۹۶ حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد کسری بودجه داشتیم که با اوراق مشارکت بر آن سرپوش گذاشته شد.

سرپوش دولت بر کسری ۵۰ هزار میلیاردی بودجه ۹۶

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پنجشنبه ۱۱ خرداد در نشست مشترک با مدیران رسانه‌ها اظهار داشت: یکی از جلسات خوب برای من، برگزاری جلسه با رسانه‌ها است و احساس می‌کنم بیش از اینها باید مطالب شما شنیده شود و از کارهای رسانه های مستقل حمایت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لازم است رسانه‌ها رابطه تنظیم یافته تری با مجلس شورای اسلامی داشته باشند که ما نیز از این موضوع استقبال می‌کنیم و برای فراهم کردن این امکان تلاش می‌کنیم.

وی تصریح کرد: می‌توان با همکاری مرکز پژوهش ها و رسانه‌ها مدلی را طراحی کرد و از حضور رسانه‌ها در کمیسیون‌های مجلس استفاده کرد.

وی با بیان اینکه از رسانه ها می‌خواهم که مردم را نسبت به قوانینی که در مجلس با زبان خشک و حرفه‌ای وضع می‌شود، آشنا کنند، گفت: مردم باید بدانند چه قوانینی وجود دارد و اگر محدودیتی هست آن را بشناسند.

لاریجانی تصریح کرد: برای مثال قانون رفع موانع تولید در مجلس شورای اسلامی وضع شده ولی سرمایه گذار از این قانون مطلع نیست که در این گونه مواقع نقش رسانه‌ها برای ایجاد ارتباط بین مردم و قوانین وضع شده بسیار مهم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور تاکید کرد: بدون عزم ملی مشکلات اقتصادی قابل حل نیست و برای برون رفت از شرایط کنونی نیاز به ایجاد فضایی عقلانی و همگرایی بیشتر است.

وی با اشاره به شعار مقام معظم رهبری در زمینه تولید و اشتغال بیان کرد: تنها راه رسیدن به این هدف و تحقق رشد ۸ درصدی افزایش حجم سرمایه گذاری است.

لاریجانی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در زمان حیات خود به ثروتمندان توصیه می‌کردند که در زمینه های تولیدی، سرمایه گذاری کنند، گفت: ایشان از سوی دیگر  به مسئولان نیز توصیه می‌کردند تا فضای امن اقتصادی برای سرمایه گذاران ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه نیاز به اصلاحات اقتصادی داریم، افزود: در بودجه سال ۹۶ حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد کسری بودجه داشتیم که با اوراق مشارکت بر آن سرپوش گذاشته شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: وقت مسئولان باید به مسائل اصلی کشور اختصاص یابد و رسانه‌ها رفتار مسئولانی که به حواشی می‌پردازند را باید تقبیح کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.