رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه بخش مسکن با خروج کامل از رکود فاصله دارد گفت: شرایطی که بخش مسکن در حال حاضر با آن مواجه است به گونه‌ای نیست که رونق و افزایش خرید و فروش باعث افزایش قیمت و اجاره‌بها شود.

بخش مسکن هنوز با خروج کامل از رکود فاصله دارد

به گزارش قدس آنلاین، حسام عقبایی با اشاره به اینکه اگر چه رشد معاملات را در دو ماه گذشته شاهد بودیم گفت: برگزاری انتخابات و سپس آغاز ماه مبارک رمضان تا حدودی بر روند خرید و فروش مسکن تاثیر گذاشت.

وی افزود:به هر حال وقتی با این اتفاقات در بازار مسکن شاهد افزایش حجم معاملات مسکن می‌شویم می‌توان گفت که وارد دوره پیش رونق مسکن شده‌ایم چرا که مشاهده برخی فاکتورهای مثبت در بخش مسکن نشان می دهد بخش مسکن از دوره رکود وارد فاز پیش رونق شده است.

عقبایی خاطر نشان کرد: اکثر مشاوران املاک بر این باور هستند که قیمت‌ها در بخش مسکن از شرایط با ثباتی برخوردار است و از ابتدای سال هم افزایش قیمت رخ نداده است.

*مسکن با خروج کامل از رکود فاصله دارد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه مسکن با خروج کامل از رکود فاصله دارد گفت: شرایط در بخش مسکن به گونه‌ای نیست که افزایش خرید و فروش موجب رشد قیمت مسکن و اجاره‌بها شود.

عقبایی با اشاره به آغاز فصل جابجایی بخش مسکن تاکید کرد: تعداد معامله‌های خرید و فروش مسکن در سال‌های اخیر کاهش داشته اما در بخش اجاره شرایط به گونه‌ای پیش رفت که اجاره‌بها با افزایش همراه بود و بنابراین نتیجه می‌گیریم که وضعیت بخش اجاره با شرایط رکودی سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: نگاه مالکان به اجاره در این چند سال جنبه درآمدی داشته و حتی برخی از مالکان اجاره بهای ملک خود را با سود بانکی محاسبه می‌کردند؛ بنابراین این وضعیت در بخش مسکن باعث شد اجاره‌ها در این چند سال بر خلاف ثبات قیمت مسکن افزایش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.