ایلام- رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت : برای جلوگیری از خطر نفوذ بدافزارها و باج افزارها، از هرگونه دانلود از سایت‌های نامعتبر پرهیز کنید .

خطر نفوذ بدافزارها و باج افزارها را جدی بگیرید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ «علی جمالی»در این باره اظهار کرد: هرگز به گروه‌های تلگرامی اعتماد نکنید و اطلاعات خود را در این گروه‌ها به اشتراک نگذارید.  

وی افزود: در صورتی‌که نیاز به دانلود برنامه خاصی دارید، حتی‌المقدور از نمایندگی‌های معتبر خریداری و یا از سایتها و کانال‌های معتبر و شناخته‌ شده اقدام نمایید .  

جمالی خاطرنشان کرد: در پس بسیاری از برنامه‌هایی که با عناوین مختلف نظیر برنامه هک تلگرام، روتوش تصویر، چک پروفایل یا سایر برنامه‌های کاربردی مختلف که برای اندروید و ... طراحی و در گروه‌های مختلف عرضه می‌شوند؛ ممکن است باج افزارها و بدافزارهای جاسوسی وجود داشته و بدون اطلاع شما در گوشیتان نصب و به اخاذی از شما بپردازند .  

رئیس پلیس فتا استان ایلام تصریح کرد: باج افزارها گونه‌ای از بدافزارها هستند که دسترسی به سیستم را محدود می‌کنند و ایجادکننده آن برای برداشتن محدودیت درخواست باج می‌کند .  

وی ادامه داد: باج افزار با رمز کردن فایل‌ها یا هارد سیستم شما، یک شمارنده معکوس زمانی برای رمزگشایی فعال و از قربانی می‌خواهد مبلغ درخواستی را در زمان تعیین‌شده پرداخت کند تا رمزگشایی فایل‌ها انجام شود .  

جمالی اضافه کرد: برخی از بدافزارها مجهز به سیستم شنود و فعال کردن خودکار امکانات داخلی گوشیتان بدون اینکه شما متوجه شوید هستند و می‌توانند هرگونه اطلاعات خصوصی‌تان را به سرقت ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.