صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید در جامعه صداقت و شفافیت و پاکی باشد و زیست قرآنی یعنی جامعه ای که در آن دروغ ،غیبت و انگ زنی وجود نداشته باشد.

زیست قرآنی یعنی جامعه ای که در آن دروغ ،غیبت و انگ زنی نباشد

  به گزارش «قدس آنلاین»،  سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به آنکه باید قرآن را از زاویه اخلاق وارد بطن و زندگی جامعه کنیم گفت: زندگی باید شکل قرآنی به خود بگیرد. چراکه، زیست قرآنی مبتنی بر پایه های اخلاقی است. زیست قرآنی مبتنی بر مبانی انسانی است. زیست قرآنی به معنای همدلی و همنوایی و همگرایی اعضای جامعه با یکدیگر است.

وی همچنین از زیست قرآنی به عنوان مفهومی یاد کرد و افزود: انسان ها درد مشترک همنوایی و همگرایی داشته باشند. باید در جامعه صداقت و شفافیت و پاکی باشد و زیست قرآنی یعنی جامعه ای که در آن دروغ، غیبت و انگ زنی وجود نداشته باشد.

صالحی امیری تصریح کرد: نمایشگاه قرآن پیام روشنی را منتقل می کند و این پیام گویای آن است که از بستر قرآن کریم، توسعه اخلاقی و اجتماعی مردم را داشته باشیم. در اینجا اخلاق عملی مد نظر است که مبتنی بر وحی و قرآن مجید است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به آنکه در ماه مبارک رمضان که ماه مهمانی خداست اذعان داشت: در این ماه، از همه ایرانی ها بخصوص شهروندان تهرانی دعوت می کنم که با حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، نمایشی اخلاقی رابه مردم نشان دهند و تلاش کنیم که با حضور در این نمایشگاه به یک گفتمان اخلاقی در جامعه دست یابیم.

او در خصوص تاثیر هنر در ترویج مفاهیم قرآنی گفت: زبان انتقال مفاهیم در جامعه تغییر کرده است. امروزه فیلم، تئاتر، انیمیشن، سینما، موسیقی و نقاشی و هنرهای دستی زبان انتقال هستند. امروز شاهد آن هستیم که انیمیشن می تواند مفاهیم قرآنی را به خانواده ها منتقل کند، تئاتر می تواند مفاهیم ارزشی و اخلاقی تولید کند و فیلم سینمایی می تواند انسان ساز باشد .

به گفته صالحی امیری، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست جدیدی اعلام شده است چنانکه در سال ٩٦ همه معاونتها و سازمانهای مرتبط باید برنامه های قرآنی داشته باشند. در واقع معاونت قرآن در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد خواهد بود. سازمان سینمایی باید فیلمهای قرآنی تولید کند. سازمان هنری باید تئاتر و هنرهای تجسمی قرآنی تولید کند. در حوزه کتاب باید توسعه کتابهای قرآنی را داشته باشیم. تلاش برآن است تا همه حوزه ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه قرآنی داشته باشند.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در پایان سال ٩٦، با تصویر جدیدی در وزارت فرهنگ و ارشاد روبه رو شویم. این تصویر در سایه فعالیت های قرآنی خواهد بود.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

لازم به ذکر است برای رفاه حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه ساعات مترو یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات فعالیت نمایشگاه با تلفن‌های گویای ٨٨٤٩٦٣٩٣، ٨٨٤٩٦٣٩٥ و ٨٨٤٩٦٣٩٧ تماس حاصل نمایند

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.