انزلی- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت:در طرح جامع این منطقه کاربری زمین های کشاورزی حفظ شده است و امید است که با کمک دستگاه های استان این روند تداوم یابد.

منطقه آزاد انزلی فرصت خوبی برای توسعه و اشتغال گیلان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، بنا به پیشنهاد مهندس مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان، این منطقه برای نخستین بار میزبان جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان گیلان بود.

این نشست تخصصی با محوریت بررسی راهکارهای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی منطقه آزادانزلی و طرح و برنامه های سازمان در این خصوص برگزار شد که گزارشی از مراحل تدوین، تصویب و ابلاغ طرح جامع منطقه و پهنه بندی های مختلف آن بهمراه اقدامات سازمان جهت صیانت اراضی ملی و کشاورزی در این منطقه ارائه و اعضاء پیشنهادات خود را در این رابطه ارائه دادند.

مهندس رضا مسرور در این نشست، هدف از میزبانی سازمان متبوع خود از جلسه تخصصی شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان را ارائه گزارش و بررسی راهکارهای افزایش همکاریهای مشترک با سایر دستگاه های استانی جهت حل مشکلات احتمالی، اعلام کرد و گفت:در این نشست که می بایست آنرا جلسه بسیار خوبی ارزیابی نمود، بخشی از عملکرد، وظایف، قانون و مقررات مناطق آزاد به عنوان یک قانون خاص، به اعضای شورا اعلام و تصریح شد که طی دو سال با تشکیل یگان حفاظت از اراضی و پیگیریهای حقوقی و قضایی سازمان بیش از 59 هکتار از اراضی ملی در سطح منطقه رفع تصرف شده است.

وی رویکرد سازمان متبوع خود را حفظ اراضی ملی و کاربری اراضی کشاورزی را بیان کرد و با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری در این خصوص اعلام کرد:در طرح جامع این منطقه کاربری زمین های کشاورزی حفظ شده است و امید است که با کمک دستگاه های استان این روند تداوم یابد.
احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان در پایان این جلسه با اظهار خرسندی از برگزاری این جلسه، با تاکید بر اینکه منطقه آزاد انزلی فرصت بسیار خوبی برای توسعه و اشتغال استان است، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی می تواند نقش موثری از فقر زدایی و رفع محرومیت در سطح استان ایفا نماید چرا که یکی از برکات این منطقه برای مردم استان اشتغال زایی و جذب سرمایه گذار است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد تابع مقرارت خاص خود بوده و مدیریت عالی آن تلاش بسیار خوبی جهت حفظ کاربری اراضی زراعی مصروف داشته، افزود: بخشی از این منطقه دارای اراضی منابع طبیعی و حدود زمین های جنگلی و مرتع است که تلاش به منظورحفظ کاربری ها در همراه با اجرای برنامه ها و طرح های توسعه ای در بخش تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی، مشهود و قابل تقدیراست .

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان اضافه کرد: در همین راستا اقدامات خوبی در جهت نظارت کامل بر بنگاه های معاملات املاک جهت عدم تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی صورت گرفته که حفظ منابع ملی و اجرای دقیق قوانین طرح جامع مناطق آزاد را به دنبال دارد.

گفتنی است در این جلسه دادستانها و روسای دادگستری حوزه های قضایی شهرستانهای محدوده منطقه آزاد انزلی، نمایندگان نهادهایی همچون سازمان بازرسی، نیروی انتظامی، منابع طبیعی و امور اراضی استان گیلان بهمراه معاونین و مدیران سازمان حضور داشتند و اعضای حاضر در نشست تخصصی از اقدامات نظارتی و برنامه های این سازمان در جهت صیانت از اراضی ملی و حفظ کاربری زمین های کشاورزی محدوده منطقه قدردانی نمودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.