اهواز- دبیرهیات دوومیدانی خوزستان عنوان کرد: خانواده دو و میدانی خوزستان در نورانی ترین ماه سال هم در تاریکی به سر می برند.

دو و میدانی خوزستان در ماه مبارک رمضان آسیب جدی می بیند

سعید پویا در گفت و با خبرنگار قدس آنلاین بااشاره به اینکه خوزستان از آب و هوای بسیار گرم و نامساعد برخوردار است اظهار کرد: دوندگان این استان نمی توانند برنامه های تمرینی خود را با ساعات و امکانات محدود و غیراستانداردی که در اختیار دارند به اجرا بگذارند.
وی افزود: گرمای طاقت فرسای این استان باعث شده که ورزشکارانی که در محیط باز تمرین می کنند نتوانند در ساعات گرم روز تمرین کنند و هیچ راهی ندارند جز تمرین کردن در غروب آفتاب و در تاریکی مطلق استادیوم تختی که بعضا تمرین کردن در تاریکی هم امکان پذیر و قابل اجرا نیست.
تاریکی زمین چمن شماره یک تختی اهواز
دبیرهیات دوومیدانی خوزستان با بیان اینکه این موضوع باعث شده که دو و میدانی کاران روزه دار شهرستان اهواز در ماه مبارک رمضان از افت عملکردی چشم گیری رنج ببرند، عنوان کرد: چراکه در روزها هوای گرم و نامساعد مانع تمرین کردن می شود و پس از غروب آفتاب تاریکی مطلق مجموعه ورزشی تختی زمین «شماره یک»باعث می شود که امکان تمرین کردن برای قهرمانان خوزستانی مهیا نشود.
نداشتن امکانات اولیه (زمین و شرایط تمرین)
پویا ادامه داد: دو و میدانی کاران استان یکسال است که با این معضل دست پنجه نرم می کنند و در فصل تابستان که فصل تخصصی و مسابقات دو و میدانی کاران می باشد به علت در اختیار نداشتن امکانات اولیه (زمین و شرایط تمرین) همیشه با افت عملکرد ورزشکاران مواجه می شویم که این موضوع پیکره این ورزش را از لحاظ کمی و کیفی به خطر می اندازد.
دبیرهیات دوومیدانی خوزستان بابیان اینکه طبق آمار ورزشکاران در فصول گرم و سرد سال و همچنین مطابقت با آمار استان های که با اقلیم و شرایط آب و هوایی یکسانی با استان خوزستان برخوردارند مشاهده می کنیم، گفت: که نداشتن زمین تخصصی و امکانات اولیه این رشته در استان خوزستان هر ساله باعث می شود که در فصول گرم ریزش چشم گیر ورزشکاران جذب شده را داشته باشیم که به علت نبود ساعات تمرین مناسب و امکانات اولیه این رشته را ترک می کنند.
پویا با اشاره به اینکه استان خوزستان همواره غنی ترین استان کشور بوده و در عین حال در بحث زیرساختی ورزش از ضعیف ترین استان های کشور نیز می باشد، اظهار کرد: مسئولان ورزش استان در پایان هر سال از دو و میدانی خوزستان عملکرد طلب می کنند. آیا در استان ثروتمند خوزستان نباید حداقل امکانات تمرینی باتوجه به شرایط آب و هوای نامساعد استان در اختیار ورزشکاران قرار دهیم که از وجود و فعالیت آنها عملکرد استخراج شود؟ اگر فلسفه ورزش در استان سپری کردن روزها و بعضا ارسال مکاتبات روزمره است تغییر گرایش حرفه ای به همگانی را در اولویت کار قرار خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.