۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵
کد خبر: 535841

شرکت اینتل رایانه کوچکی را طراحی کرده که از امکانات کامل برخوردار است و می‌توانید آن را مانند یک کارت کوچک در کیف جیبی‌تان قرار دهید.

رایانه جدید اینتل در جیبتان جا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، این کارت از نظر ظاهر و ضخامت تفاوتی با کارت های اعتباری و بانکی ندارد و قرار است عرضه آن به بازار از مرداد ماه آغاز شود.

اینتل با شرکت های مختلفی مذاکره کرده تا محصولات سازگار با این رایانه فوق کوچک هم طراحی و در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

این رایانه در طیف گسترده ای از محصولات الکترونیکی قابل نصب است که از جمله آنها می توان به نشانگرهای دیجیتال، کیوسک های اطلاع رسانی، تلویزیون های هوشمند، رایانه های مختلف و ... اشاره کرد.

در این رایانه با ابعاد ۵۵ در ۹۴.۵ در ۵ میلیمتر علاوه بر پردازنده مرکزی اینتل و کارت گرافیک، ۴ گیگابایت رم DDR۳ و ۶۴ تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نصب شده است. این رایانه با بلوتوث و شبکه های وای – فای هم سازگاری دارد.

اینتل چهار مدل از این رایانه را برای عرضه به بازار طراحی کرده که تفاوت اصلی آن در کیفیت و قدرت پردازنده های مرکزی مورد استفاده است. بهترین این پردازنده ها از نوع هفت هسته ای و ساده ترین آنها از نوع سلرون هستند.

انتظار می رود ال جی و شارپ نمایشگرهای هوشمند و نشانگرهای دیجیتال سازگار با این رایانه ها تولید کنند و فاکس کان و چند شرکت دیگر از رایانه های مذکور برای تولید نمایشگرهای مینیاتوری استفاده نمایند. قیمت نهایی رایانه های کارتی اینتل هنوز اعلام نشده است.
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.