۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
کد خبر: 535847

درمراسم ویژه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) دربغداد، رهبر ائتلاف ملی فراگیرترین مجموعه سیاسی که دولت وبزرگترین فراکسیون را در پارلمان عراق دراختیار دارد گفت که امام خمینی (ره) دغدغه جهان اسلام و بشریت را داشت و نماینده انصار الله یمن در عراق از رژیم سعودی به عنوان اسراییل دیگر در منطقه یاد کرد.

عمارحکیم: امام(ره) دغدغه بشریت داشت

به گزارش قدس آنلاین، 'سید عمار حکیم' روز شنبه در این مراسم که با حضور سفیر کشورمان در عراق و جمعی از مقامات دولتی، فرماندهان و رزمندگان بسیج مردمی الحشد الشعبی، روحانیون و علمای شیعه و اهل سنت و مشارکت عمومی زنان و مردان عراقی همراه بود گفت که امام خمینی (ره) فقط دغدغه ایران را نداشت بلکه به جهان اسلام و تمام بشریت می اندیشید.

وی امام راحل را حامل یک طرح و دیدگاه مشخص معرفی کرد و گفت که این طرح مبتنی بر تاسیس یک نظام سیاسی بدون وابستگی به شرق و غرب بود که حاصل آن جمهوری اسلامی ایران است که در نوع خود در دنیا بی نظیر است.
سید عمار حکیم تاکید کرد که ایجاد رهبری شایسته، دیدگاه و نگرش واضح نسبت به تحولات، اخلاص و توکل در عمل، ایجاد تیم منسجم مدیریتی، آگاهی بخشی به امتی که حول رهبری حلقه بزنند از مهمترین خصوصیات و اقدامات امام (ره) به شمار می رود.
رهبر ائتلاف ملی عراق، رهبر معظم انقلاب را ادامه راه امام خمینی (ره) ذکر کرد و گفت که طرح مسائلی مانند اقتصاد مقاومتی، تقویت امنیت داخلی و مذاکره از موضع قدرت با قدرت های جهان از جمله توصیه و تاکیدات مقام معظم رهبری است که از فکر واندیشه امام راحل نشات گرفته است.
سید عمار حکیم از کمک های جمهوری اسلامی ایران چه در ایام مبارزه با رژیم صدام و چه بعد از سقوط این رژیم در ۲۰۰۳ به ویژه بعد از حمله داعش به عراق در ژوئن ۲۰۱۴ تقدیر کرد.
وی اضافه کرد : جمهوری اسلامی ایران برخلاف دیگر کشورها، انبارهای تسلیحات خود را به روی ما باز کرد و مشاوران نظامی را به عراق گسیل کرد که تعدادی از این مشاوران به دلیل حساسیتی که در دفاع از عراق داشتند، شهید شدند.  
رییس تجمع کردهای فیلی عراق نیز در این مراسم گفت که چالش های امروز جهان اسلام را فقط با تاسی به اندیشه و خط مشی امام راحل می توان با آنها مقابله کرد.
حجت الاسلام 'محمد سعید النعمانی' در این جلسه که سفیر فلسطین نیز حضور داشت گفت: امام راحل همواره به قدس و فلسطین اهتمام ویژه می داد و بر همین اساس، جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری و از آن به عنوان 'روز اسلام' یاد کرد.
وی خاطر نشان کرد: امروز همه جهان اسلام بلکه بشریت، مدیون امام خمینی (ره) است.
عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن در عراق نیز در این مراسم تاکید کرد که هرگاه نام امام خمینی (ره) ذکر می شود ناخودآگاه در همه اذهان قدس و فلسطین تجلی می یابد.
'محمد الیمنی' با اشاره به قرار گرفتن برخی از کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی در کنار محور آمریکایی – اسراییلی به طنز گفت که حکام عربستان سعودی وقتی در کنار رییس جمهوری آمریکا در ریاض، رقص شمشیر می کردند، تصور می کردیم فلسطین آزاد شده است.
وی اضافه کرد: متاسفانه رژیم عربستان سعودی با کشتارهای فجیعی که در یمن مرتکب می شود، تبدیل به یک رژیم اسراییلی دیگر در منطقه شده است.
عضو شورای علمای پیوند محمدی (ص) و از روحانیون برجسته اهل سنت دراستان الانبار نیز در این مراسم گفت: امروز استکبار جهانی شامل آمریکا و اسراییل و هر کس که در این دایره است، دریک جبهه و دولت های مستقل که می خواهند در برابر توطئه ها و طرح های تجزیه طلبانه قرار گیرند، در جبهه مقابل قرار گرفته اند.
شیخ 'کامل الفهداوی' با یاد کردن از امام خمینی (ره) به عنوان طرح ضد استکباری در جهان اسلام افزود: امام خمینی (ره) از همان روز اول شروع مبارزات خود، دشمنی خود را با طرح آمریکایی ها و اسراییل با شجاعت تمام آشکار کرد.
وی افزود: دولت های عربی که با کمال تاسف خود را در آغوش آمریکا و اسراییل انداخته اند، به طور کامل فلسطین را فراموش کرده اند و به جای تقویت مناسبات خود با همسایگان که پیامبر اسلام (ص) به آن توصیه کرده است، برای متلاشی کردن کشورهای اسلامی تلاش می کنند.
مراسم امروز سالروز ارتحال امام خمینی (ره) را جنبش 'الجهاد و البناء' به رهبری 'حسن الساری' دبیرکل این تشکل برگزار کرده است.
سازمان معارف اسلامی 'الغری' از نهادهای حوزه علمیه در نجف اشرف دیروز جمعه نیز مراسم باشکوهی را در نجف اشرف به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) برگزار کرد که با حضور علمایی و مردمی در این شهر همراه بود.
هرساله در سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ه) نهادهای مختلف در عراق به صورت خودجوش مراسم های یادبود برگزار می کنند که معمولا با حضور شخصیت ها و عامه مردم همراه است.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.