وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰۰۰ دانشجوی خارجی جذب دانشگاه‌های کشور شد، گفت: در سال جاری ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان دکتری تعلق می‌گیرد.

۵۰۰۰ دانشجوی خارجی جذب دانشگاه‌های کشور شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد فرهادی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در کاشان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در مورد جذب دانشجویان خارجی اظهار داشت: از جمله برنامه‌های دولت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جذب دانشجوی خارجی است زیرا ظرفیت خالی زیادی داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از عقد تفاهم نامه‌ها در مورد جذب دانشجوهای خارجی دانشگاه های کشور با سایر دانشجویان دانشگاه‌های خارج کشور خبر داد و افزود: هماهنگی‌های لازم با وزارت خانه‌های کشور و امور خارجه و سایر ارگان‌های مربوطه انجام شده تا پذیرش دانشجویان تسهیل پیدا کند.

فرهادی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰۰۰ دانشجو از خارج پذیرش کردیم و با جذب این تعداد دانشجوی خارجی مجموع آن‌ها به ۵۲۰۰۰ دانشجو می‌رسد، خاطرنشان کرد: دانشجویان خارجی در مقاطع تحصیلی مختلف از کارشناسی تا دکتری در دانشگاه‌های کشور پذیرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه از ۴۷ کشور دانشجوی خارجی داشته‌ایم که عمدتا از کشورهای همسایه بوده و دانشجوهایی از اروپا و آمریکا داشته‌ایم، تصریح کرد: تقویت و تامین زیرساخت‌های علمی و تجهیز آزمایشگاه در دستور کار وزارت‌خانه قرار دارد و تجهیز ۱۷۱ آزمایشگاه مرکزی دانشگاه‌ها گواه این مطلب است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز داشت: ده آزمایشگاه مرکزی منطقه‌ای با اعتباری در قالب بودجه ریالی و ارزی پیش بینی شده است و دانشجویان دکتری ما نیز تسهیلاتی در قالب وام‌های دانشجویی به میزان بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در سال جاری به آن‌ها اعطا می‌شود و می‌توانند از هم اکنون ثبت نام کنند.

فرهادی با بیان اینکه دانشجویان دکتری هر سه ماه یک بار بالغ بر دو میلیون دریافت می‌کنند، بیان کرد: رشته‌های جدید بین رشته‌ای را داریم و آمایش آموزش عالی نیز در سال جاری انجام می‌شود به گونه‌ای برخی از مراحل آن انجام شده و برخی دیگر نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همه دانشجویان ما در رشته‌های کاربردی، عملی، فنی و مهندسی باید دوره‌های کارآموزی را طی کنند، اذعان داشت: تعداد واحدهای درسی دانشجویان کاربردی، عملی، فنی و مهندسی اضافه شده و باید حداقل ۶ واحد در واحدهای صنعتی دوره بگذرانند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: با مشارکت سازمان تامین اجتماعی دوره‌های کارورزی دانشجویان را انجام می‌دهیم به گونه‌ای که ۱۵۰ هزار نفر در این عقد مشارکت می‌توانند کارورزی انجام دهند اما بیش از ۱۸۰ هزار نفر ثبت نام کردند و زمانی که به ۱۵۰هزار نفر رسیده شد دوره شروع شده و دریافتی مختصر و بیمه نیز دارند.

فرهادی گفت: طی ابلاغیه‌ای در دانشگاه‌ها می توان شرکت‌های دانش بنیان احداث کنند و وجود مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه کاشان نیز نمونه‌ای از این شرکت‌های دانش بنیان است و انتظار می‌رود سالانه ۵ الی ۶ هزار نفر فارغ التحصیل در این مراکز مشغول به کار می‌شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.