مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در تمامی مراکز ملکی این سازمان طرح جایگزینی کارت هوشمند درمان به‌جای دفترچه بیمه در حال اجرا است.

طرح جایگزینی کارت هوشمند درمان به‌جای دفترچه بیمه در حال اجرا است

  به گزارش «قدس آنلاین»،  تقی نوربخش درباره آخرین وضعیت جایگزینی کارت هوشمند درمان به  جای دفترچه بیمه برای بیمه‌شدگان، گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات طرح جایگزینی کارت هوشمند درمان به‌جای دفترچه‌های بیمه در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شد.

وی ادامه داد: در کارت‌های درمانی تمامی اطلاعات بیمه‌ای و درمانی بیمه‌شدگان وجود داشته، و بیماران با استفاده از این کارت می‌توانند مدت زمان کمتری را در صف دریافت نوبت تحمل کنند.

وی ادامه داد: با وجود تمامی اطلاعات بیمار در این کارت، پزشکان در جریان تمامی روند درمان قرار گرفته و نسخه‌های تجویز شده در کمترین زمان توسط داروخانه‌ها ارائه می‌شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص اینکه این طرح از چه زمانی در کشور به‌صورت کامل اجرا می‌شود، گفت: در حال حاضر در تمامی مراکز ملکی تأمین اجتماعی خدمات با کارت‌های هوشمند درمان ارائه شده و این طرح در استان یزد به‌صورت پایلوت در حال اجراست و در صورت موفقیت کامل در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

به گفته نوربخش در شهر تهران استفاده از کارت هوشمند در درمانگاه آزادی این سازمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرار بود تا پایان دولت یازدهم استفاده ازکارت هوشمند در تمامی مراکز درمانی تأمین اجتماعی انجام شده و با دفترچه‌های بیمه خداحافظی شود، تأکید کرد: به علت برخی مشکلات اقدامات طی جدول زمان‌بندی پیش نرفت، اما سعی می‌کنیم به زودی این طرح که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه‌ی درمان تأمین اجتماعی است در سراسر کشور اجرایی شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با اینکه نظر این سازمان در مورد تعرفه‌های پزشکان در سال جاری چیست، اظهار داشت: تأمین اجتماعی یکی از ۹ عضو شورای عالی بیمه است و در مورد میزان تعرفه پزشکان در سال ۹۶ این شورا باید تصمیم بگیرد هر تصمیمی که اعضای این شورا گرفتند تأمین اجتماعی از آن تبعیت می‌کند.

وی در مورد زمان تصویب تعرفه‌های جدید پزشکی گفت: با توجه به اینکه انتخابات برگزار شد فکر می‌کنم به زودی در جلسه شورای عالی بیمه تعرفه‌های پزشکان در سال ۹۶ نهایی و اعلام شود.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.