مشهد- با حضور نیروهای نظامی و مسلح خراسان رضوی، آیین بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

آیین بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) در حرم رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، ویژه برنامه بزرگداشت بیست و هشتمین سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران؛ امام خمینی(ره)، با حضور نیروهای نظامی و لشگری خراسان رضوی، روز شنبه در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سعید ثنایی و حمید طهماسبی به قرائت قرآن کریم و حاج صادق آهنگران در مدح شهدا و امام راحل به مدیحه سرایی و شعر خوانی پرداختند.

در ادامه حجت الاسلام سیدآبادی به ایراد سخنرانی پرداخته و با اشاره به اینکه جغرافیای تفکر امام راحل تمام بشریت را در بر می گیرد، اظهار کرد: امام(ره) در عمقِ جان و عقل مردم رسوخ کرد، اکنون مردم وقتی به آرمان-های انقلاب فکر می کنند به وجود امام و حرکت آن، برای نهادینه کردن انقلاب، عشق می ورزند.

وی ادامه داد: عمق شخصیتی امام(ره) باعث شده تا خیلی از افرادی که فقط نام او و صفات اخلاقی او را شنیده اند عاشق ایشان شوند، امام راحل در جریان انقلاب اسلامی ایران، نظام زندگی اجتماعی را بر اساس اسلام نهادینه کرد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) مردم و مستضعفان را به خوبی درک کردند، گفت: امام راحل در زمان حیاتشان موضوع ولایت فقیه را مورد بحث و تدریس قرار داد و این اندیشه را افزون بر تدریس در عرصه جامعه جهانی نیز به عرصه عمل گذاشت.

وی افزود: امام خمینی(ره) برای نهادینه کردن ولایت فقیه، یک ربع قرن زحمت کشید، در برابر سختی ها ایستاد و سعی کرد تا ایده و آرمان های الهی را به جای نظام ستمشاهی قرار دهد.

حجت الاسلام سید آبادی با اشاره به اینکه امام(ره) در مسیر انقلاب، شاگرادن موفقی را تربیت کرد، گفت: امام سال ها به وسیله شاگردان خویش، مبانی حکومت اسلامی و جایگاه ولی فقیه را برای مردم تبیین کردند. کادرسازی و تربیت نیروی انسانی مرهون زحمات ۲۵ ساله امام خمینی(ره) و شاگردانشان است.

وی افزود: اکنون نیز مقام معظم رهبری  ادامه دهنده خط امام راحل هستند و بر اساس تفکرات ایشان کشور را هدایت می کنند و در تمام مراحلِ رهبری خویش، از موضع  های امام خمینی(ره) کوتاه نیامده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.