فتوحی، عابدینی، پاکدامن و رهبری شمشیربازان ایران در رقابت های جایزه بزرگ مسکو بودند که به ترتیب به جایگاه شانزدهم، هفدهم، سی و ششم و چهل و یکم دست یافتند.

تمام برد و باخت های شمشیربازان ایران در مسابقات جایزه بزرگ مسکو

به گزارش قدس آنلاین، روسیه طی دو روز گذشته میزبان مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ در بخش مردان بود که با حضور ۱۴۴ شمشیرباز از ۴۰  کشور به میزبانی مسکو برگزار شد. مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد فتوحی و محمد رهبری شمشیربازان ایران در این رقابت ها بودند که با هدایت پیمان فخری به مصاف حریفان شان رفتند.

ملی پوشان شمشیربازی ایران پیش از حضور در رقابت های جایزه بزرگ مسکو، در اردوی مشترک با آمریکا و روسیه شرکت داشتند سپس آماده دیدار با حریفان جهانی خود شدند که تا صعود دو نفر از آنها به مرحله یک هشتم نهایی ادامه داشت.

از میان شمشیربازان ایران، مجتبی عابدینی تنها بازیکنی بود که به دلیل رنکینگ بالای جهانی در مرحله مقدماتی با قرعه استراحت مواجه شد و به طور مستقیم راهی جدول ۶۴ نفره مسابقات شد اما دیگر نمایندگان کشورمان در این مرحله طبق برنامه به مصاف حریفان شان رفتند و با کسب نتایج لازم موفق به صعود شدند تا رقابت های جدول اصلی مسابقات با حضور هر چهار نماینده کشورمان برگزار شد.

جایگاه هفدهمی عابدینی با دو رقابت
در جدول اصلی و ۶۴ نفره مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ مسکو، مجتبی عابدینی در رقابت نزدیک با نماینده کشور میزبان به نام «بوچکوویسکی» با تنها یک اختلاف امتیاز (۱۵ بر ۱۴) صاحب برتری شد به مرحله یک شانزدهم نهایی راه یافت. عابدینی برای صعود از این مرحله مقابل «کیم جون هو» قرار گرفت ما نتیجه رقابت با این حریف کره ای را واگذار کرد و از صعود به جمع هشت شمشیرباز برتر بازماند.

مجتبی عابدینی در رده بندی نهایی مسابقات صاحب جایگاه هفدهم شد.

حذف پاکدامن بعد از صعود مستقیم
فرانسه، ژاپن، ازبکستان و  قراقستان کشورهایی بودند که نمایندگان آنها در مرحله گروهی مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ روسیه مغلوب علی پاکدامن شدند. پاکدامن با کسب برتری برابر این حریفان به طور مستقیم راهی جدول ۶۴ نفره رقابت ها شد. «آلدو مونتانو»  ایتالیایی حریف پاکدامن در مرحله بود. شمشیرباز المپیکی کشورمان نتیجه رقابت با این شمشیرباز را ۱۵ بر ۱۱ واگذار کرد و نتوانست به جمع ۳۲ بازیکن برتر راه یابد.

علی پاکدامن در رده بندی نهایی مسابقات صاحب جایگاه سی و ششم شد.

محمد رهبری به جایگاه چهل و یکم بسنده کرد
در جدول ۶۴ نفره مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ مسکو، محمد رهبری به مصاف نماینده ای دیگر از کشور میزبان به نام «رشتنیکوف» رفت. رهبری که در مرحله مقدماتی حریفانی از روسیه، ویتنام، ژاپن و فرانسه را شکست داده بود و به طور مستقیم راهی جدول اصلی شده بود، در مصاف با این حریف روسی با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ شکست خورد. رهبری با واگذاری نتیجه این رقابت همانند پاکدامن از صعود به جمع ۳۲ بازیکن برتر مسابقات بازماند و اینگونه به کار خود در این رقابت ها پایان داد.

محمد رهبری در رده بندی نهایی مسابقات صاحب جایگاه چهل و یکم شد.

حذف محمد فتوحی بعد از انتقام
دیگر نماینده ایران در رقابت های جایزه بزرگ مسکو محمد فتوحی بود. این شمشیرباز همانند دیگر نمایندگان کشورمان به جدولی اصلی مسابقات راه یافت اما به به صورت مستقیم؛ فتوحی بعد از اینکه در مرحله مقدماتی مسابقات نمایندگان آمریکا ، ویتنام، رومانی و ژاپن را شکست داد، راهی جدول ۹۶ نفره مسابقات شد. وی در این مرحله حریفی از رومانی را با شکست مواجه کرد و اینگونه در جمع ۶۴ شمشیرباز جدول اصلی قرار گرفت.

در این مرحله از مسابقات محمد فتوحی طبق قرعه به مصاف «انریکو» از ایتالیا رفت و با غلبه بر وی در جمع ۳۲ بازیکن برتر مسابقات قرار گرفت. «آلدو مونتانو» حریف فتوحی در مرحله یک شانزدهم نهایی بود. این شمشیرباز ایتالیایی همان شمشیربازی بود که در جدول اصلی و ۶۴ نفره مسابقات باعث حذف پاکدامن شد اما فتوحی با غلبه بر وی، هم انتقام شکست هم تیمی اش را گرفت و هم به مرحله یک هشتم صعود کرد.

این ملی پوش شمشیربازی کشورمان در این مرحله از مسابقات و برای قرار گرفتن در جمع هشت بازیکن برتر ب مصاف «هامر» از آمریکا رفت اما مقابل وی متحمل شکست شد و نتوانست صعود بیشتری را تجربه کند.

محمد فتوحی در رده بندی نهایی مسابقات صاحب جایگاه شانزدهم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.