۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 535980

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از کالا های حوزه مزبور از مبادی غیر قانونی راهی بازارهای داخلی می شود.

قاچاق؛ بلای جان ۵۰هزار کارگر صنعت شوینده

  به گزارش «قدس آنلاین»،  ابوالفضل مسگرزاده افزود: کالاهای قاچاق در اثر عدم پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، تبعیت نکردن از ضوابط قیمت گذاری، تبلیغات ارزان قیمت در شبکه های برون مرزی و مواردی از این دست رقابت ناسالمی را برای تولیدکنندگان داخلی در کشور ایجاد کرده است.
 وی همچنین با بیان اینکه محصولات قاچاق فاقد هرگونه کنترل و نظارت هستند، اظهارداشت: قاچاق کالا از عمده‌ترین معضلات اقتصاد ایران است و این معضل تاثیرات نامطلوب خود را علاوه بر بخش تولید در زمینه اشتغال نیز گذاشته است.
عضو هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی از تولید سالانه افزون بر ۱.۵۵ میلیون تن کالا در این حوزه خبرداد و گفت: این صنعت از جمله صنایع توانمند و کار آمد مملکت است.
 وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بازار محصولات آرایشی تخصصی در قبضه تولید کنندگان خارجی است، افزود: این انجمن مخالف عرضه کالای خارجی دارای شناسنامه از مبادری رسمی به مملکت نیست چون از یک طرف موجبات رقابت پذیر ی صنعت را در جامعه فراهم و از طرف دیگر احترام به حق انتخاب مشتری است.
مسگرزاده از وجود ۲۰۰۰ کارخانه تولید کننده محصولات بهداشتی و آرایشی در مملکت خبرداد و گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار نفر در این صنعت مشغول فعالیت هستند.
 وی با بیان اینکه دانش تولید محصولات شوینده در ایران بومی شده است، افزود: کیفیت این محصولات در ردیف محصولات خارجی قرار دارد.
 این عضو انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی نیز با بیان اینکه ایران در این صنعت به لحاظ تکنیک و دانش فنی حرف زیادی برای گفتن دارد بر ضرورت حمایت جدی از این صنایع در کشور تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.