مقایسه ریشه‌های وهابیت و صهیونیسم بیانگر پیوند عمیق میان این دو ایدئولوژی افراطی در منطقه است و به همین دلیل شاهد جنایاتی مشابه در فلسطین و عربستان هستیم.

جلادهای دیریاسین فلسطین و العوامیه عربستان یکی هستند

  به گزارش «قدس آنلاین»،  کارشناسان زیادی قائل به پیوند میان صهیونیسم و وهابیت هستند و پایه و اساس هر دو را یکی را می‌دانند و اشتراکات مبنایی زیادی میان هر دو ایدوئولوژی برمی‌شمارند و اساسا وهابیت را نماد صهیونیسم با برچسب اسلام می‌دانند.

«محمد دیاب» گزارشگر شبکه اینترنتی «نبأ»، طی یادداشتی به بررسی شباهت‌های موجود میان جنایات عربستان و اسرائیل در دیریاسین و العوامیه می‌پردازد که در ادامه ترجمه آن می‌آید.

***

در این گزارش آمده است: با مقایسه شرایط پیدایش وهابیت و رژیم صهیونیستی مشاهده می‌کنیم که این دو رژیم همسو با یکدیگر در تلاشند تا ریشه‌های امت اسلامی را در جهان به طور کلی و در کشورهایعرب به طور خاص از بین‌ببرند.

اسناد تاریخی بیانگر نقش انگلیس در پیدایش هر دو رژیم وهابی و اسرائیلی در پیکره امت اسلامی است.

در اوایل قرن گذشته، انگلیس برای مقابله با دولت عثمانی‌ها با رژیم وهابی را که در ظاهر اسم اسلام را یدک می‌کشید و در حقیقت در پی از بین بردن اسلام بود، به وجود آورد. این کشور همچنین از طریق پیمان بالفور، زمینه را برای تاسیس رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین فراهم آورد.

نویسنده در ادامه می‌گوید: به دلیل همین یکی بودن دو رژیم در منشاء، جنایات دیر یاسین در فلسطین مشابه تجاوز به العوامیه است زیرا جلاد در هر دو تجاوز، دارای یک تفکر و ایدئولوژی نژادپرستانه و کینه‌توزانه است.

جنایت دیریاسین در ۹ آوریل ۱۹۴۸ به دست گروه‌های صهیونیستی صورت گرفت. بامداد این روز، در حالی که ساکنان دیریاسین هنوز در خواب بودند، به این روستا از دو طرف شرق و جنوب حمله شد. با وجود مقاومت مردم این روستا، صهیونیست‌ها روستا را با خمپاره‌های متعدد هدف قرار دادند و راه را برای یورش به این روستا باز کردند و جنایتی را رقم زدند که تا به امروز در سایه توطئه‌چینی‌های عربی در فلسطین ادامه دارد. توطئه چینی‌هایی که آخرین آنها، همین نشست‌های ریاض در اواخر اردیبهشت بوده است.

از آنجا که از کوزه همان تراود که در اوست، رژیم آل سعود نیز پا جای پای رژیم صهیونیستی در دیریاسین گذاشت و به العوامیه در القطیف حمله کرد.  چون قطار جنون سعودی‌ها همچنان در لبه پرتگاه در حال حرکت است، به مردم بی‌گناه در منازلشان حمله کرد و با گلوله و موشک آنها را هدف قرارداد تا طرح کوچ اجباری و ارعاب ساکنان العوامیه را اجرایی کند.

رژیم صهیونیستی انواع و اقسام جنایات را در حق فلسطینی‌ها مرتکب شد و همین کار را آل سعود علیه مردم القطیف به ویژه ساکنان العوامیه انجام می‌دهد. این اقدام نیز با حمایت آمریکا که به دنبال تضعیف امت اسلامی با ایدئولوژی «صهیوهابی» است، صورت می‌گیرد.

بررسی روند ظهور و توسعه وهابیت در شبه جزیره عربستان نشان می‌دهد که این امر با حمایت استعمارگران انگلیسی کلید خورده و پس از آن، آمریکا این خط را دنبال می‌کند و کاملا پیداست که وهابیت برادر دو قلوی صهیونیسم است و قرار است با هرج و مرج،  ناامنی، فتنه‌انگیری و کشتار بی‌گناهان در وطنهایشان، جامعه اسلامی را به اسم دین از هم بپاشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.