یک فعال بحرینی تاکید کرد که سرنوشت شیخ عیسی قاسم و تعداد زیادی از افرادی که در الدراز بازداشت شدند همچنان نامشخص است و احتمال افزایش تعداد شهدای حمله به الدراز وجود دارد.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر راشد الراشد یکی از رهبران جنبش عمل اسلامی بحرین تاکید کرد که پس از حمله نیروهای امنیتی آل خلیفه به منطقه الدراز هیچ خبری از وضعیت شیخ عیسی قاسم به دست نیامده است. او در این باره توضیح داد: پس از حمله نیروهای امنیتی آل خلیفه به منطقه الدراز و به شهادت رساندن ۵ نفر از تحصن کنندگان در این منطقه و بازداشت بیش از ۲۵۰ نفر از آنان وضعیت شیخ عیسی قاسم در هاله ای از ابهام قرار گرفت، وضعیت بیش از ۲۰۰ زخمی و تعداد زیادی از افراد بازداشت شده نیز همچنان نامشخص است و رژیم آل خلیفه از ملاقات مردم با فرزاندانشان که در جریان سرکوب تحصن الدراز زخمی شدند جلوگیری می کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون منزل شیخ عیسی قاسم تحت نظارت نیروهای امنیتی قرار دارد و نظامیان آل خلیفه ساکنان منازل همجوار خانه شیخ را تهدید کرده و برخی از این خانه ها را به زور تخلیه کرده اند. وزیر کشور اعلام کرده است که شیخ عیسی قاسم در وضعیت مناسبی به سر می برد و هیچ تعرضی به او نشده است اما مردم به سخنان او اعتمادی ندارند.

او همچنین گفت: بیش از ۵۵۰ نفر از تحصن کنندگان در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده و یا زخمی شده اند و احتمال آن وجود دارد که تعداد شهدا بیش از ۵ نفر باشد، زیرا بر اساس شنیده ها که حاکی ازشکنجه سنگین برخی از بازداشت شده ها هستند احتمال شهادت تعداد بیشری از مردم وجود دارد. هیچکس نمی تواند در این خصوص به طور دقیق اظهار نظر کند زیرا رژیم آل خلیفه موارد بسیاری را پنهان می کند.

راشد الراشد در بخش دیگری از سخنانش گفت: تحصن تعداد زیادی از مردم بحرین در الدراز باعث بالا رفتن آمار شهدا و زخمی ها و بازداشتی ها شد اما نباید از این مسئله غافل شویم که رژیم آل خلیفه در سراسر بحرین مرتکب جنایت های متعددی می شود، نیروهای امنیتی در ایست های بازرسی موجود در نقاط مختلف همه روزه مردم را مورد آزار و اهانت قرار می دهند. حمله به منازل مردم نیز در تمام مناطق کشور و تمام ساعات شبانه روز ادامه دارد. مردم در نقاط مختلف شهرها و حتی در محل کارشان بازداشت می شوند، برای نمونه نیروهای امنیتی چندی پیش دکتر العکری را در اتاق عمل و در حالی که مشغول عمل کردن یک بیمار بود بازداشت کردند در این حادثه نیروهای امنیتی با حمله به اتاق عمل دکتر العکری را در مقابل سایر همکارانش مورد ضرب و جرح قرار دادند.

وی در پایان تاکید کرد: ده‌ها هزار نفر از مردم بحرین به طور روزانه و در مقابل دیدگان خانواده هایشان در ایست های بازرسی مورد اهانت قرار می گیرند. در روز های اخیر شاهد فراخواندن تعدادی از فعالان حقوق بشری به مراکز امنیتی بودیم که این افراد پس از مراجعه  به مراکز امنیتی  مورد شکنجه و آزار جنسی قرار گرفتند و آل خلیفه قصد دارد با این شیوه فعالان حقوق بشری و مدنی را از تلاش برای احقاق حقوق مردم بحرن منع کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.