۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 536182

با وجود جریمه چند میلیاردی ۲ شرکت صنایع لبنی در هفته‌های اخیر، گران‌فروشی برخی صنایع لبنی متخلف ادامه دارد، به‌طوری که یکی از شرکت‌های بزرگ صنایع لبنی پرفروش‌ترین محصول خود را ۲۰۰ تومان در هر لیتر گران کرد.

شیر باز هم غیرقانونی ۲۰۰ تومان گران شد

به گزارش قدس آنلاین، به‌فاصله کمی از  انتشار خبر جریمه ۱۱۷ میلیارد ریالی یک کارخانه لبنیات در تهران تعزیرات حکومتی دوباره  یک شرکت صنایع لبنی را که بستنی هم تولید می‌کند، به‌خاطر گران‌فروشی، ۵۶ میلیارد ریال جریمه کرد.

این شرکت پرفروش لبنی که در شهرستان اسلام‌شهر استان تهران قرار دارد به‌صورت غیرقانونی اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده بود که با شکایت سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مواجه شد.

بنابراین گزارش،  صنایع لبنی در حالی در چند مرحله در سال‌های گذشته اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده‌اند  که حاضر به خرید شیر خام دامداران به‌نرخ مصوب نیستند. این اقدام دستگاه‌های نظارتی اما با اعتراض شرکت متخلف، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه هشتم تجدیدنظر تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال شد اما این شعبه تعزیرات هم، حکم صادره را تأیید کرد.

در حالی برندهای متعدد صنایع لبنی اکنون هر لیتر شیر کم‌چرب را که پرتقاضاترین محصول صنایع لبنی به حساب می‌آید ۲۸۰۰ تومان به فروش می‌رسانند، یک برند صنایع لبنی این محصول خود را با ۲۰۰ تومان تفاوت قیمت،  ۳ هزار تومان قیمت گذاری کرده است و چرخه یا دور باطل گران‌فروشی، جریمه و کاهش قدرت خرید مردم ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.