سوادکوه- رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از مخالفت با نصب بروشور جاذبه‌های ایران در آمریکا خبر داد و گفت: این اقدام به‌دلیل ترس از تبدیل گردشگران آمریکایی به سفیران فرهنگ ایرانی است.

مخالفت با نصب بروشور جاذبه‌های ایران در آمریکا/ترس از تبدیل گردشگران آمریکایی به سفیران فرهنگ ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی طالع‌ماسوله بعد از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت گردشگری شهر زیراب و روستاهای حومه با اشاره به اینکه توهم نفتی را باید فراموش کنیم و اگر از ابتدا مانند کشور ژاپن به فرزندان خود می‌گفتیم که فقیر هستیم، شاهد قوت پایه‌های آنها بودیم و مدیران نفتی هم نداشتیم، اظهار کرد: با فروش نفت به قیمت ۱۵۶ دلار به اهداف توسعه دست پیدا نکردیم و در قرن ۲۱ هم کشورهای دیگر به نفت ما احتیاج ندارند و فرزندان ما در آینده چیزی با نام نفت ندارند.

وی با بیان اینکه قرن ۲۱ قرن برنامه و هدف نیست و قرن نتیجه‌گیری است، افزود: باید اندیشه توهم نفتی را فراموش کنیم، سابقه ۱۱۰ ساله استفاده از نفت را در کشور داریم ولی در حال حاضر در هر خانه‌ای شاهد حضور چند بیکار هستیم.

رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با توصیف شهر زیراب به «سوئیس کوچک» و با بیان اینکه اندیشه گردشگری می‌تواند برای شهر زیراب تحول‌آفرین باشد، خاطرنشان کرد: گردشگری اوقات فراغت، طبیعت‌گردی، فرهنگی، مذهبی و تجاری و کاری از اصلی‌ترین قابلیت‌های گردشگری در شهر زیراب است.

این مسؤول با بیان اینکه یکی دیگر از شاخصه‌های گردشگری در زیراب مهمان‌نوازی است، اظهار کرد: «مهمان‌نوازی» تعریف گردشگری است و اگر مسافر و گردشگر با دلِ‌خوش بیاید و برود آن منطقه در مسیر گردشگری قرار دارد.

طالع‌ماسوله با اشاره به اینکه حذف کامل فقر و گرسنگی شدید، تضمین پایداری محیطی و ایجاد مشارکت جهانی بر پایه گردشگری دست‌یافتنی است، اظهار کرد: در امریکا با نصب بروشورهای جاذبه‌های ایران مخالفت می‌شود چون حضور گردشگران آمریکایی سبب جذب آنها در ایران می‌شود و آنها سفیران فرهنگ ایرانی در آمریکا می‌شوند.

وی تبلیغ شفاهی یا «دهان به دهان» را از مهم‌ترین شاخص‌های جذب گردشگر ذکر کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد گردشگران، امنیت ایران را ایده‌آل توصیف کردند و این موضوع بیشتر به‌صورت شفاهی در بین گردشگران تبلیغ شده است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و تبلیغ، تجهیز فضاهای گردشگری، ایجاد تسهیلات در مناطق گردشگری، هدایت گردشگران به طرف مقاصد گردشگری و سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری از مهم‌ترین وظایف مدیریت توسعه گردشگری است، خاطرنشان کرد: انسان قرن ۲۱ از زندگی ماشینی خسته شد و به‌دنبال طبیعت‌گردی و فضای بی‌دغدغه است.

طالع‌ماسوله در پایان با اشاره به اینکه مشکل جامعه ما کمبود بودجه نیست بلکه ما مهندسی بودجه نداریم و شناخت، شراکت و شتاب از رموز پیروزی است، گفت: قطار توسعه در قرن ۲۱ ایستگاه ندارد و اگر شتاب نکنیم عقب می‌مانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.