لابی صهیونیستی نقش قابل توجهی در پیروزی دونالد ترامپ داشت. پیروزی آقای ترامپ و نشستن وی بر کرسی ریاست جمهوری در آمریکا امید تازه ای برای صهیونیست ها و اجرایی کردن اهداف آنها در منطقه ایجاد کرده، به نحوی که اوضاع منطقه بسیار پیچیده تر از گذشته شده است.

عربستان از ظرفیت لازم برای ایفای نقش مدیریت در غرب آسیا برخوردار نیست/سعودی ها در تلاشند تا دیدگاه اعراب را به رژیم صهیونیستی نزدیک کنند

اختصاصی قدس آنلاین- به عقیده کارشناسان سفر دونالد ترامپ به عربستان سعودی و فروش تسلیحات چندین میلیارد دلاری و حمایت آشکار رئیس جمهور آمریکا از توطئه ها ونسل کشی های آل سعود در یمن و بحرین بیانگر توطئه های جدیدی برای تسلط هر چه بیشتر رژیم صهیونیستی بر منطقه واعمال سیاست های دولت آمریکا در غرب آسیاست. فجایع و کشتارهای بحرین که با امضای رئیس جمهور آمریکا به وقوع پیوست و گردنکشی های عربستان در برابر ایران و یارگیری برای منزوی کردن کشورمان در بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نشان از برنامه ریزی گسترده مثلت آمریکایی، سعودی و رژیم صهیونیستی علیه ایران و محور مقاومت دارد. پایگاه خبری- تحلیلی «قدس آنلاین» درگفتگوی پیش رو با دکتر حسن هانی زاده به بررسی کلی وضعیت منطقه و نقش ایران در انسجام دهی به نیروهای محور مقاومت پرداخته است.

هانی زاده با بیان اینکه پیروزی ترامپ و ائتلاف مثلث آمریکا؛ رژیم صهیونیستی وعربستان سعودی وضعیت منطقه را پیچیده تر کرده به قدس آنلاین گفت : لابی صهیونیستی نقش قابل توجهی در پیروزی دونالد ترامپ داشت. پیروزی آقای ترامپ و نشستن وی بر کرسی ریاست جمهوری در آمریکا امید تازه ای برای صهیونیست ها و اجرایی کردن اهداف آنها در منطقه ایجاد کرده، به نحوی که اوضاع منطقه بسیار پیچیده تر از گذشته شده است. انعقاد قرار داد ۵۰۰ میلیارد دلاری تسلیحات نظامی بین آمریکا وعربستان سعودی در سفر دونالد ترامپ به ریاض وهمچنین گفتگوی او با بنیامین نتانیاهو شرایط منطقه را پیچیده تر کرده است.

وی دراین باره افزود: رژیم صهیونیستی با امیدواری به ائتلاف جدیدی که بین شرکت های آمریکایی با رژیم آل سعود بسته شده تلاش می کند تا علیه محور مقاومت وارد عمل شود. این امر نشان می دهد آمریکا درصدد انزاوای ایران و محور مقاومت است فلذا تلاش براین است که در کوتاه مدت سفار ت خانه رژیم صهیونیستی در پایتخت های  کشورهای شورای همکاری خلیح فارس افتتاح شود.

هانی زاده جدایی اقلیم کردستان را تهدیدی جدی برای منطقه عنوان کرده و خاطر نشان کرد: بی شک حضور رژیم صهیونیستی در آن سوی ساحل خلیج فارس تهدیدی جدی برای محور مقاومت وحتی ایران تلقی می شود ضمن اینکه منطقه در حال حاضر در آستانه تحول جدیدی است. پایان مهر ماه سال جاری زمان برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان برای جدایی از عراق است. اگر اقلیم کردستان از عراق جدا شود شاهد تغییرات سیاسی؛ جغرافیایی واجتماعی در سطح منطقه خواهیم بود. از این رو آمریکایی ها درصدد تقویت نیروهای کرد سوریه هستند. ارسال سلاح به کردهای سوریه مقدمه ای است برای تشکیل کردستان بزرگ از عراق تا سوریه، که خطرات قابل توجهی را برای منطقه به دنبال خواهد داشت، از آن جمله می توان به نزدیک تر شدن رژیم صهیونیستی به اهداف خود در عراق و منطقه اشاره کرد. متاسفانه  پس از اعلام استقلال اقلیم کردستان از سوی مقامات این اقلیم رژیم صهیونیستی قدمی به شعار : از نیل تا فرات" خود نزدیک تر خواهد شد.

این کارشناس غرب آسیا در این باره افزود: حضور رژیم صهیونیستی در نیل و در اتیوپی نیز چندان خوشایند منطقه نیست از این رو باید گفت چنین  تغییرات و تحولاتی منجر به  شرایط خطرناکی برای منطقه خواهد شد که می تواند به تشدید درگیری وجنگ بیانجامد. متاسفانه عربستان سعودی در تلاش است تا دیدگاه اعراب را به رژیم صهیونیستی نزدیک کند و آل سعود دست نشانده های خوبی برای پیاده کردن اهداف آمریکا در منطقه و مبارزه با محور مقاومت به شمار می رود، فلذا آمریکا درصدد تقویت عربستان و حمایت مضاعف از رژیم صهیونیستی است. بی تردید جدا شدن اقلیم کردستان از عراق نیز به ضرر محور مقاومت خواهد بود.

هانی زاده درباره نقش ایران در وضعیت ایجاد شده اینگونه عنوان کرد: نقش ایران در این شرایط بسیار حائز اهمیت است از این رو ایران باید در برابر ماجراجویی های عربستان هزینه بیشتری بپردازد. از سوی دیگر اینک انصارالله در یمن به سلاح های قابل توجهی تجهیز شده اند که می توانند تهدید بالقوه ای برای رژیم سعودی باشند که بیش از این ماجراجویی های خود در منطقه را تداوم ندهد.

وی دراین باره تصریح کرد: ضمن اینکه ایران میتواند با استفاده از ظرفیت های عراق، سوریه، یمن، افغانستان وقطر که در مجموعه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است به اضافه پادشاهی عمان و برقراری رابطه با کویت و پادشاهی عمان اقدام  به منزوی کردن عربستان سعودی در منطقه نماید. بی شک همه کشورهای منطقه به این مساله آگاه هستند که عربستان از ظرفیت لازم برای ایفای نقش مدیریت در خاورمیانه برخوردار نیست و تنها با اتکا به آمریکا ورژیم صهیونیستی علیه سایر ملت ها توطئه می کند از این رو افشا گری علیه رژیم صهیونیستی وعربستان سعودی از مسائل مهمی است که ایران می تواند با کشورهای یاد شده دنبال کند تا با آگاهی افکار عمومی مانعی در برابر آتش افکنی آل سعود در منطقه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.