۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
کد خبر: 536253

گزارش از شخص

لطفاً از این «لولو» بترسید!

«مایکل دی آندریا» رئیس اتاق عملیات ایران در «سیا» شده است؟

قدس / مجید تربت زاده : اینجوری نمی شود! همین حالا باید قول بدهید پس از خواندن مطلب ، رنگ از رخسارتان بپرد ، لرزه بر اندامتان بیفتد و حساب کار خودتان را بکنید. یعنی الان در راستای ترساندن شما و دیگر هموطنان ایرانی ، ما ، درگزارش از شخص امروز با کاخ سفید، ترامپ ، سیا ، داعش و ... همداستان شده و قرار است کاری کنیم که با شنیدن نام « مایکل دی آندریا» هر کجای ایران که هستید ماست هایتان را کیسه و با آرامش و ثبات خداحافظی کنید! لابد شنیده اید که آقای مخوف – مایکل دی آندریا – که از اعضای با سابقه «سیا» به شمار می رود بتازگی ریاست «اداره عملیات و تجسس در باره ایران» این سازمان را به عهده گرفته است... خب حالا ...گفتیم باید بترسید اما نه اینقدر که گزارش را نیمه تمام رها کرده و به پناهگاه بروید... لطفاً ادامه مطلب را بخوانید!

لطفاً از این «لولو» بترسید!

مأمور کفن و دفن

می گویند در روز و سالی نامعلوم ، لابد در جایی نامعلوم از ایالت «ویرجینیا» و در خانواده ای نامعلوم به دنیا آمده و الان چیزی حدود 60 سال سن دارد. تنها چیزی که از او معلوم است اینکه در سال 1979 همکاری اش را با « سیا» آغاز کرده است. یعنی تا امروز نزدیک به 40 سال برای این سازمان کارکرده و مأمور کار کشته ای به شمار می رود. تا دوسال پیش که برخی روزنامه های آمریکایی ادعا کردند نام واقعی اش « مایکل دی آندریا» است ، آمریکایی ها فقط نام های مستعار و متعدد او را شنیده بودند. یک شخصیت مبهم ، مرموز، ترسناک با اسامی ساختگی مانند: «راجر، شاهزاده تاریکی ، مأمورکفن و دفن، آیت الله مایک و...». این چند سال آخر و پیش از اینکه لو برود بیشتر از او با نام «گرگ» یاد می کردند. غیر از اینها تنها چیزی که از او می دانستند ، علاقه زیادش به کت و شلوار مشکی و رنگهای تیره، بد اخلاقی و اینکه سیگار را با سیگار روشن می کند، بود.

حاج آقا! تقبل الله

در یکی از مأموریت هایش – در آفریقا -  با زنی مسلمان به نام « فریده کوریمجی » که فقط 10 سال از خودش بزرگتر بود ازدواج کرد. البته مأموران و جاسوسانی مانند « مایکل» معمولاً عاشق نمی شوند بلکه به دلایل سازمانی و مأموریتی ازدواج می کنند. «فریده» خانم و خانواده اش هم آنقدر ثروت و نفوذ در زمینه ارتباطات، رسانه، املاک و مستغلات، توریسم، خدمات مالی ، انرژی و غیره داشتند که می توانستند پوشش مناسبی برای عملیات‌های مخفیانه «مایکل» باشند. البته برای این ازدواج «مایکل» باید مسلمان می شد که شد و لقب آیت الله مایک را هم دریافت کرد. «واشنگتن پست» در این زمینه نوشته است : « ...میزان اعتقاد او به اسلام مشخص نیست و همکارانش گفته اند هرگز در اتاق و محل کار او سجاده و مُهر برای نماز خواندن ندیده اند اما بارها در دستش تسبیح دیده شده است!».

حالا کمی بیشتر بترسیم

جالب است که درست همان سال پیروزی انقلاب اسلامی در ایران – 1979 – به استخدام «سیا» در می آید و دوره های آموزشی اش را در این سازمان می گذراند. علاوه بر کشورهای آفریقایی در افغانستان، مصر ، عراق و پاکستان نیز حضور داشته است. آدم سختکوش و بسیار پرخاشگری است که بهترین تفریح را کار می داند. وقتی مأموریتی به او داده می شود ، زندگی و خودش را فراموش می کند و همه چیزش می شود دفتر کار و مأموریتش و البته سیگار پشت سیگار. رسانه های آمریکا مدعی شده اند طراح  و مجری اصلی عملیات ترور « عماد مغنیه » است و توانسته آن را با همکاری اسرائیلی ها به سرانجام برساند. پس از یازدهم سپتامبر به عنوان رئیس مرکز مبارزه با تروریسم منصوب می شود و بر خلاف دیگران که بیش از سه سال دوام نیاوردند  9 سال – به روایتی 6 سال- در این مقام مشغول به کار بوده و بسیاری از عملیات مهم « سیا» را در کشورهای مختلف فرماندهی کرده است. استفاده از پهپاد های تهاجمی برای سرکوب القاعده و طالبان نیز از جمله طرحهای «مایکل» است که هنوز مورد استفاده قرار می گیرد و به یمن نیز کشیده شده است.

مرد نامرئی

... خلاصه بیرحم ، خونریز ، مخوف، مرموز و خیلی چیزهای دیگر است. برای تکمیل شدن این پازل رعب و وحشت از قول « نیویورک تایمز» یاد آور می شویم که پس از حملات 11 سپتامبر مسئولیت شناسایی ، دستگیری و شکنجه مظنونها را در سراسر جهان به عهده داشته و از همه مهم تر اینکه شخصیت و نفر اول در ماجرای ترور «اسامه بن لادن» است. لقب « گرگ» را هم به خاطر شخصیت فیلم « 30 دقیقه پس از نیمه شب»  که روایت آمریکایی عملیات قتل « بن لادن » است به او داده اند. اصلاً بگذارید این چند سطر آخر را نعل به نعل از «واشنگتن پست» بنویسیم که برای سینمایی تر کردن و هراس آور جلوه دادن توانایی ها مأمور 60 ساله «سیا» نوشته است: « ... تاکنون در مقابل هیچ دوربینی قرار نگرفته است. او حتی زمان اجرای عملیات ترور بن‌لادن به اتاق عملیات کاخ سفید نرفت و در دفتر خود در ساختمان مرکزی سیا باقی ماند... پس از شنیدن خبر موفقیت درعملیات هیچگونه احساس خوشحالی از خود نشان نداد و تنها طبق معمول شروع به سیگار کشیدن کرد...»!

دسته گل هایی که آب داد

  رسانه های آمریکایی البته لابلای حرفهایشان از گاف ها و شکست های «شاهزاده تاریکی» هم گفته اند. اینکه با وجود گزارش برخی مأموران در باره عامل اصلی حملات 11 سپتامبر ، مایکل گزارش را بی خیال شده و اجازه داده تا تروریست ها به آسانی به اهدافشان دست پیدا کنند. بدتر از این، ناتوانی اش در شناسایی جاسوس سه جانبه « همام البلوی» بود که با نفوذ در «سیا» توانست در یک مراسم مهم در یکی از پایگاههای این سازمان در افغانستان خودش را منفجر و کرده و 7 مأمور عالیرتبه این سازمان را به قتل برساند. شاید همین اتفاق سبب شد در سال 2015 از ریاست مرکز مبارزه با تروریسم کنار گذاشته شود.

چه بسا ...

اگرچه هنوز هیچ سازمان یا مقام رسمی در آمریکا ، انتصاب «آیت الله مایک» را به سِمَت جدیدش تأیید نکرده است و همه این سرو صدا ها را برخی روزنامه های آمریکایی به راه انداخته اند و دارند پیشاپیش از «مایکل دی آندریا» لولویی می سازند که ظاهراً قرار است جایی سرِ خرمن منافع آمریکا نصب شود و لابد ایرانی ها را بترساند! اما به نظر می رسد «ترامپ» که بشدت عاشق توپ و تشر بستن های توخالی است از فضا سازی موجود چندان ناراضی نباشد و چه بسا « مایکل» را به دلیل اخلاق تهاجمی و تند و تیزی که دارد بگذارد «رئیس دایره عملیات علیه ایران» تا در اتاقش بنشیند ، سیگار پشت سیگار دود کند و نقشه بکشد... .     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.