زنجان- رئیس پلیس فتا استان زنجان با اشاره به رشد کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی گفت: جرائم اینترنتی امسال ۵۴ درصد افزایش یافته است.

جرائم اینترنتی در استان زنجان ۵۴ درصد افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی آدینه‌لو با اشاره به افزایش جرائم اینترنتی در دو ماهه نخست امسال اظهار داشت: جرائم اینترنتی در حالی با افزایش ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است که پلیس فتا توانسته است بیش از ۹۰ درصد جرائم را کشف کند.

وی با اشاره به افزایش برداشت اینترنتی و کلاهبرداری در جامعه افزود: افزایش ۴۰ درصدی برداشت اینترنتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته سبب شده است که پلیس فتا ۹۰ درصد جرائم این حوزه را کشف و با متخلفان برخورد قانونی کند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان ابراز کرد: پلیس فتا توانسته است در سال ۹۶ در حوزه مزاحمت اینترنتی و انتشار عکس و فیلم نوامیس ۲۳ نفر را دستگیر کند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۳۵درصدی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه پلیس فتا در مقابل سایت­‌های ترویج شیطان­‌پرستی مقابله می­‌کند، بیان کرد: پلیس فتا به شکل شبانه‌­روزی سایت‌های اینترنتی را رصد می­‌کند و برخی سایت­ها شناسایی شده است و به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

آدینه‌­لو با بیان توصیه به والدین گفت: والدین در مراقبت از حریم خانواده در فضای مجازی فرزندان خود را همراهی و از ایجاد انحراف در فرزندان خود جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری فضای مجازی کار جهادی می­‌خواهد، عنوان کرد: همه سازمان­‌ها باید با تبلیغات پلیس فتا همسو شوند و از تناقض در تبلیغات شهری بپرهیزند.

رئیس پلیس فتا استان توصیه‌­ای به مدیران کانال بالای ۵ هزار عضو کرد و گفت: توصیه می‌شود مدیران کانال­‌های بالای ۵ هزار عضو در سایت وزارت کشور ثبت نام کنند تا کانال آنها قانونی شود.

وی گفت: یکی از اقدامات پلیس فتای استان زنجان در سال ۹۵ برگزاری کلاس­ و همایش  با موضوع افزایش سواد رسانه‌­ای بود که بیش از ۵۰۰ کلاس در کل استان زنجان برای قشرهای مختلف انجام شد.

آدینه­‌لو تاکید کرد: همانگونه که والدین در فضای حقیقی مراقب فرزندان خود هستند باید در فضای مجازی هم مراقب فرزندان خود باشند.

وی با بیان اینکه سایت پلیس فتا به شکل کشوری به طور شبانه­‌روزی آماده خدمت رسانی به هموطنان است، گفت: کارشناسان پلیس فتا به طور شبانه­‌روزی به صورت آنلاین به سوالات مردم پاسخ می­‌دهند که نام این سایت www.Cyberpolice.ir   است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.