شهرکرد-مدیر کل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۰ هزار تن گندم خریداری شود که با توجه به گستردگی شبکه‌های تعاون روستایی، مسئولان خرید می‌توانند در نزدیک‌ترین مکان در سطح روستاها گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کنند.

پیش‌بینی خریداری ۷۰ هزار تن گندم در چهار محال و بختیاری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،جان‌محمد الله‌یاری صبح سه شنبه  در کارگاه توجیهی آموزشی خرید تضمینی گندم گفت: در سال گذشته ۶۰ درصد از گندم تولیدی استان توسط اتحادیه‌ها و تعاونی‌های روستایی و کشاورزی تحت پوشش سازمان تعاون روستایی استان خریداری شد.

وی افزود: سال جاری به منظور حمایت از تولید کننده و مصرف کننده طبق پیش بینی‌های انجام شده و ، حدود ۷۰ درصد از گندم تولیدی کشاورزان خریداری خواهد شد.

 وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۴۳ مرکز خرید گندم در سطح استان، گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری می‌کنند.

مدیر کل تعاون روستایی استان گفت: قیمت هر کیلوگرم گندم با توجه به قیمت تعیین شده توسط دولت ۱۳۰۰ تومان مصوب شده است که خرید گندم از کشاورز به صورت آنلاین انجام می‌شود و بعد از گذشت یک هفته پول کشاورز از طریق شرکت غله و خدمات بازرگانی به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۰ هزار تن گندم خریداری شود که با توجه به گستردگی شبکه‌های تعاون روستایی، مسئولان خرید می‌توانند در نزدیک‌ترین مکان در سطح روستاها گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کنند.

 وی افزود:تولید عمده گندم مربوط به شهرستان لردگان از فردا از کشاورز تحویل گرفته می‌شود و در بقیه شهرستان‌ها نیز بر اساس اقلیم منطقه خرید تضمینی انجام می‌شود.

الله‌یاری تصریح کرد: حدود ۵۰ میلیون تومان تجهیزات از جمله بمبو، ترازوی دیجیتال و رطوبت‌سنج برای مراکز خرید، خریداری شده است که امروز در اختیار مسئولان مراکز خرید قرار خواهد گرفت.

مدیر کل تعاون روستایی استان در پایان گفت: در سال جاری قیمت هر کیلوگرم جو ۱۰۳۰ تومان خواهد بود که خرید از طریق نزدیک‌ترین مکان تولید توسط تعاونی‌ها و اتحادیه‌های تعاون روستایی  انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.