تایباد- مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از برخورد قاطع تعزیرات با قاچاقچی سوخت در مرز دوغارون خبر داد.

جریمه ۱۷ میلیاردی شرکت فعال فراورده‌های نفتی به اتهام قاچاق نفت گاز

حمیدرضا کریم گفت: یک شرکت فعال در زمینه فراورده‌های نفتی که با اظهار خلاف واقع خود ۷ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۲۱۸ لیتر نفت گاز را در قالب ضایعات پالایشگاهی از مرز دوغارون تایباد از کشور خارج کرده بود، پس از شکایت گمرک تایباد در شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان تایباد محکوم شد.
کریم افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی از گمرک مبنی بر اینکه محموله سوخت خروجی که به دفعات و طی ۴۲ مرحله به گمرک اظهار شده بود نمونه برداری و پس از بررسی‌های کارشناسی و فنی استاندارد درصد فراورده‌های نفتی در این محموله صادراتی بیشتر از مشخصات فنی اعلامی از سوی سازمان استاندارد اعلام گردید که این موضوع بر اساس دستورعمل پیگیری و مبارزه با قاچاق کشور جرم تلقی می‌شود.
کریم ادامه داد: بر اساس قانون، اقدام شرکت مذکور اظهار خلاف واقع تلقی و جرم قاچاق کالا محرز و مسلم است و شعبه مذکور نیز پس از بررسی‌های فراوان و اخذ نظرات کارشناسی متعدد و دفاعیات متهم در جریان رسیدگی و ارائه نشدن مدارک و مستندات مستدل اقدام به صدور رأی نمود.
بر اساس این رأی متهم مذکور به اتهام قاچاق بیش از ۷ میلیون لیتر نفت گاز به پرداخت حدود ۱۷ میلیارد رال  در حق صندوق دولت محکوم گردید که این رأی پس از تأیید در مرجع تجدید نظر قطعیت یافت و هم اکنون در حال اجراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.