نوشهر- فرماندار نوشهر با بیان اینکه شیوع بیماری تب کریمه از سطح هشدار فراتر رفت، گفت: دو دامدار دیگر مشکوک به ابتلای تب کریمه کنگو در بیمارستان نوشهر بستری شدند.

بستری شدن ۲ دامدار دیگر مشکوک به تب کریمه کنگو در بیمارستان نوشهر/ شیوع بیماری تب کریمه از سطح هشدار فراتر رفت

به گزارش قدس آنلاین، علی شادمان با اشاره به اینکه طی ۱۰ روز اخیر تعداد سه دامدار با علائم بیماری تب کریمه کنگو (CCHF) به بیمارستان‌ شهید بهشتی نوشهر مراجعه کردند که تاکنون ابتلای یک بیمار مثبت و تایید شد اظهار کرد: دو بیمار دیگر مشکوک به ابتلای این بیماری واگیردار هستند و با رعایت موارد حفاظتی و اقدامات مناسب بهداشتی و درمانی در بخش ایزوله بستری هستند.

وی افزود: با تلاش کادر پزشکی و درمانی بیمارستان شهید بهشتی نوشهر وضعیت نخستین دامدار مبتلا به تب کریمه کنگو در حال حاضر رو بهبودی است و در آستانه ترخیص قرار دارد.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه یکی از دامداران بیمار بستری شده در بیمارستان اهل و ساکن روستای ورازان نور است، تصریح کرد: روستای ورازان از لحاظ تقسیمات سیاسی جزء شهرستان همجوار نور است ولی به دلیل هم مرز بودن و نزدیکی این روستا با روستاهای بخش کجور عبور و مرور و دسترسی اهالی از طریق منطقه کدیر انجام می‌گیرد و از همین روز آمار این بیمار یاد شده در حوزه شهرستانن نوشهر به ثبت رسیده است.

شادمان ادامه داد: به دلیل اینکه شیوع بیماری تب کریمه از سطح هشدار فراتر رفته، جلسه‌ای مشترک با حضور بخشدار و رؤسا و معاونان شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و دامپزشکی شهرستان و دهیاران مناطق کجور برگزار و مقرر شد مناطق و کانون‌های آلوده به این بیماری واگیردار مشترک بین دام و انسان در سطح منطقه سم‌پاشی شود.

وی بیان کرد: از روز گذشته هشت اکیپ تخصصی از چندین شهر استان وارد مناطق مختلف بخش کجور شدند و با نظارت کارشناسان دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان نسبت به سم‌پاشی اصولی طویله‌ها، دامداری‌ها، منازل بیماران و کانون‌های آلوده به وجود "کنه" اقدام کردند.

شادمان گفت: در راستای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو تمام امکانات درمانی و دارویی در شهرستان مهیا است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش فارس، تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین دام و انسان است و نوعی کنه و ترشحات خونی دام‌هایی همچون گاو و گوسفند و بز در سرایت و انتقال ویروس این بیماری (CCHF) نقش دارند.

 تب بالا، کوفتگی و بی‌حالی، درد شکم، ترس از نور، اسهال و استفراغ و در موارد شدیدتر خونریزی‌های زیر جلدی در نقاط مختلف بدن، وجود خون در مدفوع و ادرار از جمله علائم شایع این بیماری واگیردار است.

دامداران، چوپانان، کارکنان کشتارگاه‌ها، رستوران‌ها، قصابان، سلاخان و اطرافیان آنان و گروه‌های پزشکی و درمانی که با مبتلایان در ارتباط هستند در معرض خطر و ابتلا به تب کریمه کنگو هستند.

رعایت مسائل بهداشتی و در صورت بروز علائم ذکر شده مراجعه سریع و بلادرنگ به نزدیک‌ترین مراکز درمانی محل سکونت و پرهیز از خود درمانی و خرید گوشت دام از کشتارگاه‌ها، قصابی‌ها و مراکز معتبر زیر نظر دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان می‌تواند کمک شایانی در زمینه پیشگیری و یا کاهش بیماری تب کریمه کنگو داشته باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.