مشهد- رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی جزئیات فراخوان بیست و هفتمین جشنواره تئاتر این استان را اعلام کرد.

اعلام فراخوان جشنواره تئاتر خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد اشکذری گفت: این جشنواره شهریور ماه برگزار می‌شود و جشنواره تئاتر استانی مروری بر فعالیت‌ها و تولیدات سالیانه هنرمندان در عرصه تئاتر خراسان رضوی خواهد داشت.
وی به اهداف برپایی این جشنواره اشاره کرد و گفت: هویت‌بخشی و استقلال جشنواره به عنوان مهم‌ترین رخداد تئاتری استان مطرح است و تأکید و تمرکز بر اجراهای عمومی و گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی، ساماندهی بیشتر فعالیت‌های مختلف تئاتر، رصد تولیدات، اجراهای عمومی گروه‌های تثبیت شده تئاتر و هویت بخشی به گروه‌های ثبت شده تئاتر ازجمله اهداف جشنواره تئاتر خراسان رضوی است.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی موضوعات مطرح در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی را یادآور شد و گفت: موضوعات آزاد، اقتصاد مقاومتی(تولید و اشتغال)، ایثار و شهادت، فرهنگ رضوی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تقویت مبانی و عوامل فرهنگی در کاهش آن (پیشگیری و درمان اعتیاد و کاهش طلاق)، تحکیم بنیان خانواده و آموزش در سنین کودکی، مبارزه با مفاسد اخلاقی و بهبود سبک زندگی اسلامی ایرانی، عنوان موضوع‌هایی است که در این جشنواره ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره پایان خرداد ماه جاری است و آثار ارسالی تا پایان مرداد ماه نیز مورد بازبینی قرار می‌گیرند.
اشکذری خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر استانی تنها به آثار نمایشی تولیدشده که اجرای عمومی داشته‌اند، تعلق دارد، بنابراین گروه‌هایی که در فاصله زمانی پس از برگزاری جشنواره تئاتر استانی ۱۳۹۵ تا پیش از برگزاری جشنواره تئاتر استانی ۱۳۹۶ نمایش‌های خود را به اجرای عموم گذاشته‌اند، می‌توانند متقاضی حضور در بخش مسابقه جشنواره تئاتر استانی باشند.
وی افزود: هیئت داوران جشنواره بر اساس کیفیت آثار حداکثر دو نمایش را برای حضور در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به اداره کل هنرهای نمایشی معرفی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.