معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه طرح سنجش برای عشایر رایگان است، گفت: قیمت سنجش ۲۰ هزار تومان است و ۱۰ درصد نیم بها و ۵ درصد هم کاملا رایگان برای افراد محروم پیش‌بینی کرده‌ایم.

فعالیت ۶۰ هزار مدرسه در طرح سنجش/ هزینه ۲۰ هزار تومانی سنجش سلامت کلاس اولی‌ها/ سنجش کودکان عشایری رایگان است

 به گزارش «قدس آنلاین»،  محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم افتتاح نمادین طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان که در مدرسه استثنایی ساریخانی برگزار شد، اظهار داشت: نزدیک ۲۰ سال از اجرای این طرح در کشور می‌گذرد و نوآموزان در ابتدا آزمایش‌های اولیه مراقبت‌های بهداشتی، پوست، مو، دهان و دندان، قد و وزن، بینایی و شنوایی، آمادگی تحصیلی و غربالگری را انجام می‌دهند.

وی افزود: بعد از این مرحله، نوآموزان در صورت نیاز به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند که تعداد این مراکز متناسب با نیاز هر استان تعیین شده است و مجموعا در کشور ۵۰ مرکز تخصصی در حال فعالیت هستند.

عظیم عراقی اضافه کرد: امسال طرح نوبت‌گیری به صورت اینترنتی است و در سطح کشور ۶۰ هزار مدرسه برای اجرای طرح در سامانه تعریف شده‌اند که متقاضیان با توجه به منطقه محل سکونت به نزدیک‌ترین پایگاه مراجعه می‌کنند.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه ۳ مدل پایگاه براساس تعداد پرسنل، وجود دارد، تصریح کرد: پایگاه‌ها به صورت «الف»، «ب» و «ج» تقسیم شده‌اند و به ترتیب روزانه ۴۰، ۲۶ و ۱۳ نوآموز را مورد سنجش قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه امسال ارتباط بین سامانه سناد و سنجش سلامت تقویت شده است، اظهار داشت: در این شرایط تعداد جاماندگان از طرح به حداقل می رسد و تا زمانی که فرآیند سنجش تکمیل نشود اسامی به سامانه سناد اعلام نخواهد شد.

عظیم عراقی خاطرنشان کرد: سال گذشته تنها ۷ هزار نفر از مجموع یک میلیون و چهارصد هزار نفر به مدارس استثنایی فرستاده شدند.

وی گفت: سال گذشته ۲۰۹ هزار نوآموزان پیش از دبستان را معاینه کردیم که اگر امسال پیش‌بینی یک میلیون و سیصد هزار نوآموز را داشته باشیم، نوآموزانی که سال گذشته سنجش شدند، نیازی به سنجش ندارند.

عظیم عراقی ادامه داد: طرح سنجش برای عشایر رایگان است و قیمت سنجش ۲۰ هزار تومان است و ۱۰ درصد نیم بها و ۵ درصد هم کاملا رایگان برای افراد محروم پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه برای عبور و مرور به برخی مناطق از بالگرد استفاده می‌شود، گفت: سال گذشته قریب به ۱۰ هزار نفر پرسنل داشتیم که در ۱۲۰۰ پایگاه فعال بودند.

وی در خصوص بازه زمانی این طرح بیان داشت:‌ پایگاه‌ها تا انتهای شهریور فعالند اما براساس نیاز استان‌ها این امر متغیر است و ممکن است در برخی استان‌ها سنجش تا مرداد ماه پایان یابد.

عظیم عراقی خاطرنشان کرد: امسال پایگاه‌ها را تجهیز کرده‌ایم و ادیومتر و وزنه در اختیار آنها گذاشته‌ایم و خوشبختانه از نظر تجهیزات هیچ مشکلی نداریم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.