سازمان همکاری اسلامی که مقر آن در جده قرار دارد با محکوم کردن ضمنی قطر به ایجاد نا امنی از تصمیم عربستان و چندین کشور همسو در قطع رابطه با قطر حمایت کرد.

حمایت سازمان همکاری‌ اسلامی از قطع روابط با قطر

به گزارش قدس آنلاین، سازمان همکاری اسلامی از تصمیم کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین، مصر، یمن، لیبی، و مالدیو در قطع روابط دیپلماتیک با دولت قطر حمایت نموده و تأکید کرد این تصمیم بر مبنای اصول قانونی و منطقی این کشورها در صیانت از امنیت کشور در مقابل گروه‌های تروریستی بوده است.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در بیاینه‌ی صادره از سوی دبیرخانه‌ی سازمان همکاری اسلامی آمده است: این تصمیم عربستان سعودی و کشورهای عربی و اسلامی برای ایجاد تضمین‌های لازم جهت محافظت از امنیت و ثبات کشورهای منطقه است.

در پایان بیانیه آمده است ارزش‌های اسلامی و انسانی و قوانین و اعراف بین المللی هرگونه مداخله جویی در امور داخلی کشورها را مردود می‌داند تا چه برسد به ناامن کردن آن و حمایت از گروه‌های تروریستی و افراط گرا.

سازمان همکاری اسلامی که مقر آن در جده قرار دارد، کاملا تحت نفوذ و تسلط عربستان سعودی است.

پیرو صدور این بیانیه، دولت قطر نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن موضع سازمان همکاری اسلامی، این سازمان را به نقض بی طرفی متهم کرد و آورد: دولت قطر از اینکه دبیرخانه سازمان از کارکرد خود خارج شده اظهار تأسف می‌کند.
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.