کلاردشت- فرماندار کلادرشت از عدم تجهیز کشتارگاه‌های این شهرستان کلاردشت و نبود امکانات مناسب در دامپزشکی منطقه برای مبارزه با کنه تب کریمه کنگو انتقاد کرد.

وجود کنه‌ها در بلده،کجور و کلاردشت/ کشتارگاه کلاردشت فاقد سالن پیش سردکن است

به گزارش قدس آنلاین، پس از  شناسایی چند مورد بیمار مبتلا به تب کنگو در مناطق کوهستانی غرب مازندران، جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کلاردشت شامگاه سه‌شنبه با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و با محوریت بررسی راهکارهای پیشگیری از شیوع این بیماری برگزار شد.

فرماندار کلاردشت در این جلسه تسریع روند سمپاشی طویله‌ها و دامسراها  در جهت از بین بردن کنه ناقل بیماری تب کریمه کنگو را مورد تأکید قرار داد.

ایوب صالحی با  انتقاد از دامپزشکی به خاطر عدم تجهیز کلاردشت به ادوات مورد نیاز و  تأخیر در اتمام این عملیات، سایر دستگاه‌ها را نیز موظف کرد تا کمک‌های لازم در این خصوص را به عمل آورند.

وی با اعلام اینکه اگر کشتارگاه‌ها به سالن پیش سردکن مجهز باشند و لاشه‌ها ابتدا در آن سالن نگهداری و سپس به بازار عرضه شوند، امکان انتقال بیماری تا حدودی کاهش می‌یابد، افزود: با وجود هشدارهای لازم کشتارگاه کلاردشت فاقد سالن پیش سردکن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز خواستار توجه ویژه به وضعیت کشتارگاه دام در کلاردشت شد.

محسن اعرابی با اعلام اینکه کنه‌های ناقل بیماری تب کریمه کنگو موسوم به کنه سخت، در مناطق کوهستانی یافت می‌شوند، افزود: این کنه‌ها در بلده،کجور و کلاردشت فعالیت دارند.

اعرابی حساس کردن مردم نسبت به این بیماری را عاملی مهم در جهت پیشگیری از شیوع آن عنوان کرد و و افزود: ریشه‌کن کردن این بیماری مرگ آفرین با همکاری تنگاتنگ مردم و دولت میسر می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت چالوس نیز درباره دو بیماری چالوسی، اظهار کرد: هر دو بیمار ابتدا تماس با دام و گزش کنه را انکار کردند.

حدیث گردکلی گفت: بیمار اول در ساری بستری شد که حال عمومی وی خوب است و بیمار دوم نیز از چند ناحیه گزیدگی کنه داشت که آزمایشات اولیه وی برای بررسی به تهران ارسال شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.