شهرکرد- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: طی توافقات صورت گرفته با یکی از سرمایه گذاران استان،ساخت مجموعه تفریحی، ورزشی و اقامتی دهکده المپیک در شهر سامان با سرمایه گذاری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان با گرفتن مجوزات اولیه در دست اقدام است.

مجموعه دهکده المپیک با اعتبار ۶۰۰۰ میلیارد ریال راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،بهمن عسگری سوادجانی شامگاه سه شنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران با اشاره به شرایط مساعد در جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری استان گفت:هر سرمایه گذاری که بخواهد در حوزه گردشگری سرمایه گذاری کند، تنها با داشتن ۲۵ درصد از سرمایه اولیه طرح پیشنهادی خود می تواند برای تامین ۷۵ درصد سرمایه موردنیاز از تسهیلات پیش بینی شده در این حوزه استفاده کند.

وی افزود: در سال ۹۵ حدود ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات در بحث گردشگری از محل صندوق توسعه ملی به متقاضیان ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری در استان اعطا شد.

وی خاطر نشان ساخت: در سال گذشته ۱۰۵۰ شغل در حوزه صنایع دستی و گردشگری ایجاد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه با اشاره به وجود ۸۵۰ نقطه گردشگری در استان، افزود : ایجاد و راه‌اندازی ۱۲ باغ گردشگری به منظور جذب گردشگر، افزایش ۷۶ خانه مسافر، افزایش ۱۵ واحد اقامتی، افزایش تخت های اقامتی در استان از ۸۰۰ تختخواب به ۲۴۰۰ تخت و راه‌اندازی هفت اقامت بوم‌گردی در استان از جمله اقدامات این اداره کل در سال های اخیر بوده است.

عسگری سوادجانی با اشاره به راه اندازی مجموعه دهکده المپیک در استان گفت: طی توافقات صورت گرفته با یکی از سرمایه گذاران استان،ساخت مجموعه تفریحی، ورزشی و اقامتی دهکده المپیک در شهر سامان با سرمایه گذاری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان با گرفتن مجوزات اولیه در دست اقدام است.

وی افزود: بهره برداری از مجتمع گردشگری چغاخور، راه اندازی شرکت تعاونی تهلیجان، احداث مجموعه تفریحی، گردشگری و سرگرمی در منظریه و ایجاد اردوگاه تفریحی چم زین در حوزه گردشگری در دستور کار این اداره قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان در ادامه با اشاره به پتانسیل های استان در حوزه گردشگری ورزشی گفت: استان قابلیت‌های بالایی در حوزه ورزشی دارد که انجام فعالیت‌های ورزشی در دوپلان از پروژه‌های سال جاری این اداره کل محسوب می شود.

وی با اشاره به حضور گردشگران خارجی در استان در سال گذشته گفت:در سال ۹۵ حدود پنج هزار نفر گردشگر خارجی از کشورهای آلمان،ایتالیا، چین و کره وارد استان شدند.

عسگری با تاکید بر جذب سرمایه گذار بخش خصوصی گفت: در سال جاری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در توسعه گردشگری استان جذب شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات در حوزه صنایع دستی افزود: در سال ۹۵ حدود ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه صنایع دستی به متقاضیان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: راه اندازی فروشگاه دائمی عرضه صنایع دستی در شهرکرد، راه اندازی فروشگاه مرکزی خرید تضمینی صنایع دستی، احیای گلیم در منطقه موگویی، آموزش رایگان و احداث کارگاه های تولید صنایع دستی از جمله اقدامات این اداره کل در حوزه صنایع دستی در سال های اخیر بوده است.

عسگری سوادجانی با اشاره به ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی گفت: علاقمندان در حوزه صنایع دستی می توانند با مراجعه به این اداره کل با فراگیری آموزش های رایگان و راه اندازی کارگاه های تولیدی صنایع دستی از حمایت های همه جانبه این اداره برخوردار شوند.

وی افزود: علاوه بر تسهیلات ارزان قیمتی که در بخش صنایع دستی به متقاضیان پرداخت می شود، خرید محصولات تولیدی آن ها نیز توسط فروشگاه مرکزی این اداره کل تضمینی می باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در حوزه میراث فرهنگی در سال های اخیر ۱۱ موزه جدید به موزه های استان اضافه شده است و همچنین راه اندازی موزه های فرش، فرهنگ و تمدن،موزه بلدیه بروجن و راه اندازی گالری های خانگی از دیگر برنامه های این اداره کل می باشد.

وی افزود: بزرگترین موزه ی استان در شهرکرد با ارائه آثار تاریخی ارزشمند راه اندازی خواهد شد.

عسگری خاطر نشان کرد:تعمیر و مرمت بناهای تاریخی استان، راه اندازی تشکل های میراث فرهنگی و احیای خانه های با قدمت بالا در استان از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.