بیرجند- سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: حضور امام رضا(ع) و وجود حرم شریف ایشان نه‌تنها برای خراسان بلکه برای سراسر عالم یک نور به شمار می‌رود.

سیره عملی امام رضا(ع) در جامعه باید احیا شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از واحد خبر بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به روایاتی که در خصوص امام رضا(ع) وجود دارد، افزود: در روایات آمده حرم مطهر امام رضا(ع) بابی از ابواب بهشت است.

وی ادامه داد: هم‌چنین در روایات داریم که هر کس زائر حرم رضوی باشد بهشت بر او واجب و جهنم بر او حرام می‌شود که البته این در موقعیت است که زیارت از سر معرفت باشد.

وی اذعان داشت: پیامبر اکرم(ص) در مورد دو شخصیت عبارت پاره تن را مطرح کردند یکی در مورد حضرت فاطمه(س) که فرمودند: فاطمه پاره تن من است و دیگری در مورد امام رضا(ع) که فرمودند: به‌زودی پاره‌ای از تنم در سرزمین خراسان مدفون می‌شود.

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: از حضرات معصومین به دو شکل می‌توان بهره گرفت که یکی از کلام اهل‌بیت(ع) است و ما در روایتی از امام رضا(ع) داریم که فرمودند: اگر مردم به زیبایی کلام ما برسند و آن را بشناسند قطعاً از ما پیروی می‌کنند و به دنبال ما خواهند بود بنابراین باید این کلام را شناخت و به بقیه شناساند.

حجت‌الاسلام‌ رضایی بیان کرد: در شکل دیگر از سیره عملی ائمه اطهار می‌توان استفاده کرد که ما در مورد سیره عملی امام رضا(ع) روایات زیادی داریم .

وی با اشاره به گوشه‌هایی از سیره عملی امام رضا(ع) افزود: ایشان هیچ‌گاه در برابر دیگران پای خود را دراز نمی‌کردند، هیچ‌گاه آب دهانشان را در کوچه نمی‌انداختند، هیچ‌گاه کلام دیگران را قطع نمی‌کردند و موقع غذا خوردن سرشان پایین بود و به‌طرف مقابل نگاه نمی‌کردند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی شعر رضوی جوانه‌ها در سال جاری در استان خراسان جنوبی ادامه داد: بنابراین ما باید این سیره عملی را در خانواده‌ها و جامعه پیاده کنیم تا از برکات آن بهره‌مند شویم.

وی با تأکید بر اینکه ما بایداحیاگرسیره اهل‌بیت(ع) بوی‌ژه امام رضا(ع) باشیم، گفت: این وظیفه در مورد کسانیکه در هم جواری حضرت هستند، بیشتر احساس می‌شود.

گفتنی است؛ جشنواره ملی شعر رضوی «جوانه‌ها» در راستای پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) مردادماه سال جاری در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.