رشت_ سازمان حفاظت محیط زیست طی دستورالعملی، شرایط و نحوه صدور پروانه ویژه صید ماهی با قلاب در رودخانه های استانهای گیلان ، مازندران و گلستان را در سال ۹۶ اعلام کرد.

صدور پروانه صید ماهی با قلاب در گیلان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان، سازمان حفاظت محیط زیست طی دستورالعملی،شرایط و نحوه صدور پروانه ویژه صید ماهی با قلاب در رودخانه های استانهای گیلان،مازندران و گلستان را در سال ۹۶ اعلام کرد.

سازمان حفاظت محیط زیست در راستای بهره برداری پایدار و خردمندانه از آبزیان و نیز کمک به جوامع محلی که معیشت آنان وابسته به بهره‌برداری سنتی از این موجودات است و همچنین بهره‌گیری از مشارکت صیادان قانونمند در حفاظت از تنوع زیستی همراه با بهره برداری اصولی از آنها،دستورالعمل صدور پروانه ویژه صید ماهی با قلاب در رودخانه های استان  را از خردادماه جاری به مدت دو ماه  اعلام کرد،که الزامیست متقاضیان در پایان اعتبار مجددا پروانه خریداری کنند.

قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت:متقاضیان با توجه به قوانین و مقررات صید و رعایت موارد می‌توانند اقدام به دریافت پروانه کنند.

وی افزود:بهای پروانه صید با قلاب دویست هزار ریال است که در مقابل ارائه فیش بانکی،به نام صیاد صادر می شود

محمدپور خاطرنشان کرد:تعداد مجاز صید،روزانه ده قطعه به ازای هر پروانه تعیین است و به ازای هر واحد ابزار مجاز صید(مانند چوب و چرخ،چوب ماهیگیری و …)یک پروانه قابل صدور است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت:هر ماهیگیر در طول هر دوره یک ماهه،حداکثر مجاز به اخذ دو پروانه در هر استان است. پروانه صادره صرفا در حوزه استحفاظی استان صادر کننده پروانه دارای اعتبار است.

صید ماهی از مصب رودخانه ها تا پانصد متری آن (به طرف رودخانه)و همچنین در سایر نقاطی که توسط سازمان آب منطقه ای رسما ممنوع اعلام شده است،مجاز نیست. صید آزاد ماهیان شامل ماهی آزاد دریای خزر و قزل آلای خال قرمز و ماهیان خاویاری ممنوع است.

محمدپور از همه متقاضیان خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات،اقدام به صید کرده و در حفاظت از آبزیان و زیستگاه آن با مامورین حفاظت محیط زیست همکاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.