رئیس کمیته امداد گفت: افزایش مستمری نیازمندان تبعات منفی دارد که اکنون دامن زدن به آن را به صلاح نمی‌دانم بنابراین اینکه سایت بزنیم تا مردم برای ثبت‌نام بیایند و مستمری بگیرند فقط آنها را سردرگم کرده‌ و متوقع بار می‌آوریم.

 وعده‌های دولت به «تب» در جامعه دامن می‌زند / افزایش مستمری وعده داده شده تبعات منفی به بار می آورد

  به گزارش «قدس آنلاین»،  سید پرویز فتاح در رابطه با افزایش ۳ برابری مستمری مددجویان کمیته امداد و تبعات ناشی از این مصوبه گفت: اینکه باید مستمری‌ها افزوده می‌شده شکی نیست چرا که ۱۰ سال بود رقم مستمری ثابت مانده بود و اثرگذاری در زندگی نداشت.

وی ادامه داد: اما ما در موضع حاکمیت هستیم و باید مردم را اداره کنیم اگر این افزایش مستمری باعث شود هجوم مردم به سازمان‌های حمایتی بیشتر شود از اثرات منفی آن خواهد بود و اگر باعث شده مردم تحت پوشش امداد رغبتی برای اشتغال نداشته باشند نیز از تبعات دیگر است.

فتاح گفت: این آثار زیانبار را در بحث یارانه‌ها دیدیم که بیش از ۷۰ میلیون نفر از مردم ثبت‌نام کردند و نشان داد «تبی» در جامعه است و اکنون نباید به این «تب» دامن بزنیم چون کار ما و دولت سخت‌تر می‌شود.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: اصل موضوع پسندیده است اما تبعات آن به رفتار ما و دولت برمی‌گردد، در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا و حتی شخص روحانی مطرح کردند که می‌خواهند به اقشار محروم بیشتر برسند و در چند روز اخیر نیز دولت گفته قابلیت چند برابر کردن یارانه‌ها را دارد و این امر به تبعات آن دامن می‌زند.

وی افزود: در حال حاضر هم بار مراجعات به کمیته امداد بیشتر شده و این کار ما را سخت‌تر می‌کند، چرا که به روال عادی افراد نیازمند به امداد مراجعه می‌کنند و لازم نیست برای آمدن مردم به این نهاد تبلیغ شود.  منابع مختلفی مثل امام جمعه، ‌ نمایندگان مجلس، مسئولان و رسانه اغلب از وضعیت این افراد نیازمند مطلع می‌شوند و آنها را به ما معرفی می‌کنند.

فتاح افزود: این دامن زدن را به صلاح نمی‌دانم، حتی رئیس‌جمهور چند شب گذشته در افطاری ماه رمضان از من پرسید اینکه اعلام شده نیازمندان در سایت ثبت‌نام کنند آیا به صلاح است؟ که پاسخ دادم خیر. نیازی نیست سایت ایجاد کنیم و بگوییم بیایند ثبت‌نام کنند. ما نمی‌خواهیم مانند یارانه بشود، آن وقت می‌بینیم عدد بالایی ثبت‌نام شده و توقع هم ایجاد شده است.

رئیس کمیته امداد گفت: نیازی به ثبت‌نام این مردم نیست، ما روش‌ها و قوانینی داریم که نیازمندان را شناسایی می‌کنیم و دولت و مجلس اگر می‌خواهند کمکی کنند می‌توانند دامنه تحت پوشش ما را با ایجاد قوانین وسیع‌تر کنند.

وی با اشاره به برخی از این قوانین گفت: به عنوان مثال در حال حاضر زنان بدسرپرست از لحاظ قانونی نمی‌توانند تحت پوشش ما قرار گیرند اما اگر قانون اصلاح شود شدنی است یا افرادی که درآمد ۲۰۰ هزار تومانی دارند را نمی‌توانیم حمایت کنیم، اما اگر قانون اصلاح شود و سقف درآمد ۴۰۰ هزار تومان شود می‌توانیم آنها را تحت پوشش قرار دهیم.

فتاح ادامه داد: ایجاد چنین قوانینی بهتر از این است که اعلام عمومی کنیم مردم برای ثبت‌نام بیایند این کار فقط مردم را سردرگم می‌کند و باعث می‌شود مردم را متوقع بار بیاوریم.

رئیس کمیته امداد افزود: اکنون در دوره انتقال هستیم چرا که دو ماه است افزایش مستمری‌ها را داریم و از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها اجرا شده که قرار است از این ماه اصلاح شده و به حساب مستمری‌شان واریز شود.

وی گفت: ما نیز ظرف چند ماه آینده رفتارها را کنترل می‌کنیم و می‌توانیم به دولت پیشنهاد دهیم که اگر اصلاحاتی لازم است در روند افزایش این مستمری‌ها و واریزشان انجام دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.