اهواز- نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصادی با حضور ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی گفت: مشکل مؤسسه آرمان یک مسأله پیچیده و مهم است که نیازمند جلسات متعددی است، زیرا برگرداندن این همه سپرده به سپرده‌گذاران کار مشکلی است.

بانک مرکزی مسئولیتی در قبال موسسه آرمان بر عهده نگرفت

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله سامری، با اشاره به وضعیت مؤسسه آرمان و مشکلاتی که برای سپرده‌گذاران آن به وجود آمده است، اظهار کرد: مؤسسه آرمان قبل از تاریخ مصوب قانونی، فعالیت خود را شروع کرد که اقدام این مؤسسه و دیگر مؤسسات که قبل از تاریخ قانونی شروع به کار کردند تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: درست است که این مؤسسات دارای مجوز هستند اما مراحل قانونی را کاملا طی نکرده‌اند و قبل از شروع فعالیت‌شان با دیگر مؤسسه‌ها، بانک‌ها و یا مجلس هیچ‌گونه مشورتی انجام نداده‌اند.

سامری با اشاره به این‌که این مؤسسه‌ها هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص نحوه فعالیت خود به بانک‌ها یا دولت نداده‌اند، گفت: بانک مرکزی اعلام کرده که ما هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال مؤسسه آرمان نداریم زیرا هیچ‌گونه اشرافی بر فعالیت‌های این مؤسسه نداشتیم و باید مجلس برای حل این مشکل وارد عمل شود.

وی با بیان این‌که مجلس برای حل مساله آرمان وارد عمل شده است، گفت: مجلس شورای اسلامی از بانک مرکزی خواسته به هر طریقی که شده برای حل مشکل سپرده‌گذاران اقدام کند؛ زیرا در به‌وجود آمدن این مسأله هم مجلس و هم بانک مرکزی مسئولیت دارند و باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای حل این مساله صورت بگیرد.

سامری با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: روز گذشته جلسه کمیسیون اقتصادی با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی جهت رسیدگی به مشکلات مؤسسه‌های غیرمجاز ازجمله آرمان، کوثر و ثامن‌الحج که مشکلات زیادی را برای مردم به بار آورده‌اند، برگزار شد و این جلسه در خصوص حل مشکلات تمام مؤسسات غیرمجاز بود، اما هنوز اقدامی برای حل مشکل سپرده‌گذاران آرمان ارائه نشده است.

وی افزود: رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته فقط برای ارائه گزارش به مجلس در جلسه حضور یافت و مسئولیتی در قبال مشکل موسسه آرمان را بر عهده نگرفت؛ بانک مرکزی هم اعلام می‌دارد که این مسأله به ما ربطی ندارد و مؤسسه‌ها قبل از ما مجوز گرفتند و مردم بدون هیچ مشورتی سرمایه‌گذاری کردند؛ پس چرا باید مسئولیت کاری را که انجام نداده‌ایم بر عهده بگیریم.

سامری با ابراز ناامیدی در خصوص حل مشکل مؤسسه آرمان اظهار کرد: متأسفانه مسأله سپرده‌گذارن خیلی پیچیده و نیازمند جلسات متعددی است و مسئولان مربوطه باید به یک جمع‌بندی نهایی برسند و در صورت جمع‌بندی، نتیجه نهایی را برای حل این مشکل اعلام خواهند کرد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: به سپرده‌گذاران توصیه می‌کنم که صبر کنند؛ ان‌شاءالله در جلسات آینده بتوانیم این مشکل بزرگ را حل کنیم و تمامی سپرده‌گذاران به حق خود برسند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.