شهرکرد- مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از صادرات ۱۲۰۰ تن خوراک آبزیان از استان در سال جاری به کشورهای عراق، ارمنستان و تاجیکستان خبر داد.

۱۲۰۰ تن خوراک آبزیان از چهارمحال و بختیاری صادر می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت، سید نعیم با اعلام این خبر گفت: ارزآوری این میزان صادرات بیش از  یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار می باشد.
وی افزود: طی سال جاری ۱۱ هزار تن انواع خوراک آبزیان در استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.
امامی تصریح کرد: بزرگترین واحد تولید خوراک آبزیان در خاورمیانه در قطب صنعتی شهرکرد با ۶ خط تولید در ۲ واحد مجزا فعال است و روزانه ۴۵۰ تن انواع خوراک آبزیان سرد آبی و گرم آبی را تولید که این میزان تولید ۶۵ درصد نیاز داخل کشور را تامین می کند.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه گفت: افزایش تولید محصول در این کارخانه به دلیل تغییر کاربری در راه اندازی ۲ خط قدیمی کارخانه و ابداع روش پخت ۳ مرحله ای خوراک آبزیان است.
گفتنی است، بزرگترین کارخانه تولید خوراک ماهی آبزیان در خاورمیانه در شهرکرد و با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی راه اندازی شده که برای بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.