یزد- رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: استان با بحران آب روبرو بوده و باید برای جایگزینی یا اصلاح صنایع پرآبخواه در استان تصمیم‌ جدی اتخاذ شود وصنایع پر آبخواه دیگر مورد نیاز استان نیست.

صنایع «پر آبخواه» مورد نیاز یزد نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا تابش شامگاه چهارشنبه در نشست شورای استان یزد حادثه تروریستی امروز تهران را محکوم کرد واظهارداشت: این گونه حوادث تروریستی و وحشیانه نشانه استیصال حامیان تروریست در قبال تاثیرپذیری انقلاب در منطقه است و مجلس را نماد مردم سالاری دینی است و تجاوز دشمنان دین و نظام انقلاب اسلامی به حریم مجلس در حقیقت تجاوز به حریم ملت ایران بوده است.

وی افزود: تروریست‌ها به دنبال این بودند که وارد صحن مجلس شوند و عملیات اصلی را آنجا انجام دهند که موفق نشدند دو مکانی که امروز تروریست‌ها انتخاب کرده بودند تصادفی نبود و کاملاً هدفمند بود و حضورسریع نیروهای امنیتی سپاه ونیروی انتظامی در صحنه باعث کنترل سریع این حادثه شد .

 تابش درادامه تصریح کرد: صنایع پرآبخواهی که در استان فعالیت دارند لازم است نسبت به کمبود آب مورد نیاز خود  راهکار و برنامه ریزی مناسبی انجام دهند و ما باید از ظرفیت صاحبان صنایع در ایجاد و اجرای پروژه‌های زیست محیطی حمایت کنیم و امکان مشارکت بخش خصوصی در این زمینه را فراهم سازیم.

عضو شورای عالی محیط زیست کشورافزود : افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی یزد کار بسیار ارزشمندی بود و علاوه بر اینکه آلودگی‌های زیست محیطی را کاهش می دهد امکان استفاده دوباره از پسابها را فراهم می‌ سازد.

نماینده مردم اردکان در مجلس گفت:ایجاد سیستم‌های پایش بر خط را یکی دیگر از موارد مهم در ارتباط با محیط زیست  می باشد وکارخانجات یزد استعداد و توان اجرای چنین کارهایی را دارند و تنها لازم است از آنها حمایت صورت گیرد تا زمینه رفع مشکلات فراهم شود.

تابش اظهارداشت: برخی از صنایع در استان یزد دارای درآمدهای مطلوب هستند، و طبق قانون بخشی از درآمد صنایع باید صرف حراست از محیط زیست شود و در استان یزد هر کاری که لازم است در زمینه کاهش آلودگی و صیانت از آب و هوا انجام شود را اجرا کنیم تا زمینه پاکی هرچه بیشتر آب و هوای استان فراهم شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: توجه بیشتر به پارک ملی و مناطق حفاظت شده، به روز رسانی تجهیزات و نوآوری در آن برای کاهش آلایندگی صنایع از دیگر اقداماتی است که باید برای کاهش آلودگی در استان یزد و کشور مورد توجه قرار گیرد.

استاندار یزد نیزدر این نشست با اشاره ضرورت حراست از محیط زیست، گفت: مدیریت صحیح در راستای توسعه صنعتی و بهره‌برداری صحیح از معادن با استفاده از ظرفیت‌های علمی رویکرد اصلی استان یزد است.

سیدمحمد میرمحمدی اظهار داشت: محیط زیست مجموعه عناصری است که منظومه‌ای را برای حیاط طبیعی تشکیل می‌دهد وتمام عناصر در نوع خود برای محیط زیست مهم است، و آب، خاک، هوا، زمین و موجودات مختلف و گیاهان هر کدام وظایفی دارند که برای حیاط بشری لازم هستند و نقش انسان در محیط زیست بسیار مهم بوده و انسان‌ها می‌توانند در راستای بهبود هر چه بیشتر و بهتر محیط زیست اقدام کنند.

وی مدیریت زیست محیطی را یکی از مهمترین رسالت‌های مدیران دستگاه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: استان یزد از جمله استان‌هایی است که ظرفیت بالایی در حوزه محیط زیست دارد.

استاندارتصریح کرد: یزد از جمله استان‌های معدنی کشور است، و مدیریت صحیح در راستای توسعه صنعتی و بهره‌برداری صحیح از معادن با استفاده از ظرفیت‌های علمی رویکرد اصلی استان یزد است.

وی شناخت ظرفیت‌ها و تلاش برای حفظ هر چه بیشتر و بهتر محیط زیست را یکی از اولویت‌های اجرایی مدیران در استان یزد دانست و گفت: مدیران استان در مدیریت مصرف آب شرب و آب کشاورزی به صورت مطلوب و سنجیده عمل می‌کنند.

میرمحمدی با اشاره به فعالیت‌های واحدهای صنعتی و تولیدی در استان یزد، خاطرنشان ساخت: توسعه فضای سبز، فیلترگذاری، تغییر سوخت واحدهای آجر پزی را از جمله اقدامات انجام شده در راستای کنترل آلودگی واحدهای صنعتی و تولیدی در استان یزد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.