مشهد- مدیر کل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تصمیم داریم در هیئت مدیره جدید پدیده از خود سهامداران استفاده کنیم تا در تصمیمات مشارکت داشته باشند.

«پدیده» و «کاسپین» در صدر مشکلات مردم و مسئولان

علی رسولیان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: استعفای آقایان شوشتری و نوروزی از قبل انتخابات مطرح شد، ولی هنوز در این زمینه ابلاغی صورت نگرفته است و همچنان تا زمان مشخص شدن افراد جایگزین به قوت به کار خود ادامه خواهند داد.
وی تصریح کرد: پدیده مسیر مشخصی را طی کرده است وساخت و سازهای آن با مشخص شدن وضعیت مناقصه‌ها که درمرحله باز گشایی پاکت هاهستند شروع خواهد شد و امیدوار هستیم شرکت‌هایی که بهترین شرایط را ارائه داده باشند، انتخاب شوند.
رسولیان با اشاره به این موضوع که مسئله مجوزها نیز برای پدیده به پایان رسیده است و امروز چیزی به عنوان مشکل مجوز برای پدیده مطرح نمی باشد، افزود: در موضوع کنسرسیوم بانکی نیز همه بانک‌ها مراحل نهایی خود را انجام داده اند ومبالغ اولیه خود رابه حساب مشترک تعیین شده واریز کرده اند و آخرین بانک نیزبانک ملی بود که امروز(دیروز) این بانک نیز مبلغ تعهد داده شده را واریز کرد. قیمت سهام پدیده در شرایط کنونی نیز وابسته به مبادلات اتاق خرید وفروش سهام است، ولی به محض اینکه ساخت و سازها در مشهد شروع شوند بدون تردید رونق در قیمت سهام آغاز وروند صعودی را پیش خواهد گرفت.

رسولیان درباره آخرین پیگیری های مؤسسه کاسپین هم اظهار داشت: چهار تعاونی در قالب کاسپین قرار بود ساماندهی شوند و دراین باره جلسات متعددی نیز در استان تشکیل شد و حتی هیئت تسویه های آن‌ها انتخاب و اموال و دارایی های آن‌ها نیز به سرعت مشخص شد تا فرایند انتقال آن‌ها به مؤسسه کاسپین صورت بگیرد و با ساماندهی آن‌ها مشکل مردم برطرف شود.
وی ادامه داد: اما چون مؤسسه فرشتگان نیز با مشکل مواجه شد، مقرر شد تصمیم گیری درباره مؤسسات مالی و اعتباری به صورت متمرکز بین قوه قضائیه و بانک مرکزی در تهران صورت گیرد ومسئولان استانی تنها مشکلات و خواسته های مشتریان این مؤسسات را منعکس می کنند .
به گفته وی بنا شده است که بانک مرکزی در قبال اموال و دارایی های این مؤسسات، خط اعتباری مستقیم ارائه کند که به طور طبیعی پاسخگویی به مردم را سریع‌تر خواهد کرد؛ به طوری که اگر در موضوع میزان نیز این خط اعتباری ارائه می شد، مشکلات میزان خیلی سریع‌تر از وضعیت کنونی برطرف می شد،  از این رو قرار است درمرحله اول سپرده گذاران تا مبلغ 20میلیون تومان از طریق مراجعه به چند شعب مشخص شده تسویه شوند .
 رسولیان با اشاره به این نکته که مطالبات و خواسته های مردم را پیگیری و حقوق آن‌ها را برمی گردانیم، افزود: مؤسسه مالی و اعتباری نور نیز دارای مجوزاز بانک مرکزی بوده وتحت نظارت این نهاد است و هیچ مشکلی متوجه سپرده گزاران این مؤسسه نمی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.